سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکس‌العمل وزیر خارجه آمریکا به کشورهایی که برای تجارت به ایران سفر کردند

درهای تجارت با ایران باز نیست/ نظام تحریم‌ها علیه ایران به دلیل توافقنامه مقدماتی تضعیف نشده

جان کری در جلسه استماع مجلس سنا گفت: تحریم‌ها علیه ایران به دلیل توافقنامه مقدماتی تضعیف نشده و درهای تجارت با ایران باز نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از گلوبال‌پست: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا روز پنج‌شنبه گفت: محدودیت‌ها علیه ایران همچنان کاسته نشده است و ما به کشورهای دیگر پیام آشکاری فرستاده‌ایم که اعمال تجاری با ایران، آزاد نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: نظام تحریم‌ها علیه ایران به دلیل توافقنامه مقدماتی تضعیف نشده است و درهای تجارت با ایران برای تاجران باز نیست.

کری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زمانی که شنیدم برخی گروه‌های تجاری به ایران سفر کرده‌اند، با وزاری خارجه کشورهای آنها به طور شخصی تماس گرفتم.

وی گفت: با وجود اینکه ما بر اساس توافقنامه ژنو بخشی از دارایی‌های ایران را به این کشور بازگرداندیم، اما فقط جزء اندکی از نظام تحریم‌های امریکا تغییر کرد.

جان کری همچنین در جریان ارائه گزارشی به کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در دفاع از مذکرات هسته‌ای با ایران گفت : معتقدیم که در مسیر درستی قرار داریم٬ اما نمی‌دانم نتیجه نهایی چه زمانی و به چه شکلی حاصل خواهد شد.

وی در ادامه افزود ایران تصمیم‌های بسیار دشواری را پیش رو دارد… تصمیم‌های بسیار مشکلی که باید در جهت همراهی با استانداردهای بین‌المللی و به منظور ایجاد اطمینان درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود اتخاذ کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر طرفین مذاکره وارد گفت‌و‌گوهای هسته‌ای برای دستیابی به نتیجه‌ای نهایی و پایدار شده‌اند و دور جدید این مذاکرات قرار است روز دوشنبه٬ ۲۶ اسفندماه٬ در وین برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود از بررسی پرونده پناهنده شدن اعضای گروهک منافقین مستقر در عراق به آمریکا خبر داد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.