دولت محلی در شبه جزیره کریمه کنترل کشتی ها و تجهیزات متعلق به ناوگان نیروی دریایی اوکراین در دریای سیاه را در دست گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه الجزیره؛ رانیا دریدی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شبه جزیره کریمه، درباره تحولات میدانی در این منطقه گفت: همه طرف ها در شبه جزیره کریمه بر برگزاری همه پرسی روز یکشنبه آینده متمرکز هستند. حدود پنجاه ناظر از نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی از بیست و یک کشور خارجی از جمله لیتوانی، لتونی و حتی آمریکا برای مشارکت در نظارت بر همه پرسی شبه جزیره کریمه درخواست داده اند. دولت محلی اوکراین از چاپ یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار برگ رای خبر داد که در بین هزار و دویست مرکز رای گیری توزیع خواهد شد.
خبرنگار این شبکه افزود: احزاب سیاسی در شبه جزیره اوکراین امروز توافقنامه ای را برای همکاری و کنار گذاشتن رقابت های سیاسی امضا کردند.
مقامات شبه جزیره کریمه به اقدامات مختلف درباره آماده شدن برای جدایی از اوکراین ادامه می دهند.
بسیاری از شرکت های راهبردی در شبه جزیره کریمه دولتی اعلام شد تا زمینه پیوستن به روسیه فراهم شود. تجهیزات متعلق به ناوگان دریای سیاه اوکراین در شبه جزیره کریمه هم به مالکیت دولت محلی در این منطقه درآمد.
معاون نخست وزیر دولت شبه جزیره کریمه تاکید کرد در صورتی که مردم این منطقه به پیوستن به روسیه رای بدهند، هشتاد درصد از کشتی های این ناوگان به روسیه منتقل خواهد شد.
مقامات محلی در شبه جزیره کریمه توجهی به تهدیدات مقامات کی یف ندارند. ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظارت بر این همه پرسی مشارکت نخواهند داشت، زیرا این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار