سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کومور؛

"امیرعبداللهیان" بر لزوم افزایش همکاری کشورها برای مقابله با افراط‌‌گرایی تاکید کرد

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به تصویب طرح ریاست جمهوری کشورمان در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراط‌گرایی و خشونت بر لزوم افزایش همکاری کشورهای همسو در خصوص مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان با "عبدالفتاح شریف محمدبکری" فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اتحادیه کومور و وزیر خارجه سابق این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عبدالفتاح شریف محمدبکری در این ملاقات با اشاره به اینکه حامل پیام کتبی رئیس‌جمهور کشورش برای دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای تاکید بر توسعه و گسترش روابط دو کشور است، بر قدمت روابط بسیار حسنه فی‌مابین دو ملت مسلمان و بر اهمیت این روابط برای دولت و ملت کومور تاکید و اظهار داشت: که از نظر دولت کومور هیچ وقفه و خدشه‌ای در روابط خوب کنونی و توسعه آن نباید ایجاد شود و کومور همچنان بر مواضع مشترک در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید دارد.

امیر عبداللهیان نیز ضمن تقدیر و تشکر از ارسال پیام کتبی رئیس‌جمهور کومور برای همتای ایرانی خود و همچنین تشکر از حضور رئیس‌مجلس این کشور در اجلاس بین المجالس اسلامی در تهران، بر اهمیت روابط خوب با کشور مسلمان کومور با جمهوری اسلامی ایران و نیز جدیت کشورمان برای گسترش روابط با کومور تاکید کرد.

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از مواضع هوشمندانه کومور در خصوص مسئله مهم جهان اسلام یعنی فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به تصویب طرح ریاست جمهوری کشورمان در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراط‌گرایی و خشونت بر لزوم افزایش همکاری کشورهای همسو در خصوص مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.