سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

افتتاحیه همایش ملی سامانه های مراقبتی پسیو در فارس

دومین کنفرانس ملی سامانه های مراقبتی پسیو در دانشگاه شیراز با حضور 400 کارشناس از دانشکده های صنعتی شریف، شیراز، شاهد، صنایع الکترونیک و نیروهای وزارت دفاع آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

"اصطلاح پسیو" در واقع سیستم و یا سامانه ای است که بدون ارسال سینگال اطلاعات را دریافت می کند.

دبیر دومین کنفرانس ملی سامانه های مراقبتی پسیو گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس دو روزه تبادل نظر متخصصان حوزه مخابرات الکترونیک به منظور شناسایی نیازهای واقعی کشور در بخش ارتباطی و مخابراتی است.

عزیزالله جمشیدی ادامه داد: 146 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد 84 مقاله به صورت پوستر و 20مقاله هم برای ارایه به صورت سخنرانی پذیرفته شده است .

وی عمده محورهای این کنفرانس علمی را مراقبت و رهگیری پسیو رادیویی، مراقبت و رهگیری پسیو سوناری، مراقبت و رهگیری پسیو صوتی و لرزه ای، مراقبت و رهگیری پسیو الکترووابتیک، مراقبت و رهگیری پسیو مغناطیسی، کاربردها و نیازهای عملیاتی و فناوری های مربوطه از جمله: آنتن، مدارات گیرنده، سنسورها و پردازش های ارائه ای دانست.

این مسوول با بیان اینکه ارتباط بسیار مناسبی بین دانشگاه شیراز و صنایع الکترونیک برقرار است، افزود: از بین 24 عضو هیات علمی مخابرات الکترونیک دانشگاه شیراز 17 نفر در بخش مخابرات فعالیت می کنند که نشان از پتانسیل موجود در این حوزه دارد.

وی گفت: 150 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مخابرات الکترونیک در دانشگاه شیراز هم اکنون مشغول به تحصیل هستند./س

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاحیه ، همایش ، ملی ، پسیو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.