سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال آمريکايی ضدجنگ:

هدف غرب، قرار دادن اوکراين زير چتر ناتو است

فعالان آمریکایی ضدجنگ: غرب تلاش می‌کند اوکراین را تحت کنترل خود درآورد و در آینده نیز این کشور را به عضوی از ناتو تبدیل کند تا از طریق آن، روسیه را زیر فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "برایان بیکر" از فعالان آمریکایی ضدجنگ گفت : غرب تلاش می‌کند اوکراین را تحت کنترل خود درآورد و در آینده نیز این کشور را به عضوی از ناتو تبدیل کند تا از طریق آن، روسیه را زیر فشار قرار دهد. 

بیکر که همانگ کننده ائتلاف ضدجنگ "انسر" است در گفتگوی اختصاصی با این شبکه  در باره اینکه آیا دولتمردان آمریکایی در زمان باراک اوباما نیز مانند زمان جرج بوش عمل می‌کنند گفت: به نظر من آمریکا ده‌ها سال است به اشغال نظامی دیگر کشورها و سرنگون کردن رژیم ها ادامه می‌دهد.

 بعد از جنگ سرد، دولت آمریکا بهانه‌های دیگری مانند دفاع از غیرنظامیان یا مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی یا دفاع از اقلیت‌ها، برای سرنگون کردن رژیم‌های دیگر کشورها پیدا کرد تا با مخالفت افکار عمومی مواجه نشود.

 در واقع آمریکا می‌خواهد بر مناطقی از جهان که اهمیت راهبردی دارند مسلط شود و منابع آنان مانند نفت و گاز را در اختیار بگیرد. آمریکا همچنین بعد از جنگ سرد از ناتو برای سیطره بر اروپای مرکزی و اروپای شرقی استفاده کرده است.

بیکر گفت: در ماجرای اوکراین، پس از آن که دولت این کشور امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا و اجرای طرح‌های ریاضتی را رد کرد و توافقنامه اقتصادی با روسیه را ترجیح داد، اعتراضات آغاز شد و گروه‌هایی در اوکراین سلاح به دست گرفتند و سیاستمداران آمریکایی و اروپایی در میدان تجع معترضان حضور یافتند و آنها را تشویق به خشونت کردند.

 بعد از توافقی که دولت اوکراین و مخالفان آن در 21 فوریه امضا کردند، شبه نظامیان فاشیست خواستار برکناری یانوکوویچ شدند. هدف غرب، صرفا امضای توافقنامه اقتصادی با اوکراین نبود بلکه می‌خواست اوکراین را وارد اردوگاه خود و وارد ناتو کند. یانوکوویچ با گسترش روابط با اتحادیه اروپا موافق بود ولی هیچ گاه حاضر نبود اوکراین را زیر چتر ناتو قرار دهد.

 حاکمان جدید می‌خواهند به ناتو ملحق شوند و کریمه را نیز که محل استقرار ناوگان روسیه است در اختیار ناتو قرار دهند. این منطقه از نظر تاریخی بخشی از روسیه بوده است. آمریکا به دو علت می‌خواهد روسیه را آزار دهد: یکی این که غرب، روسیه را تهدیدی برای خود می‌داند، دوم این که روسیه به عنوان کشوری قدرتمند، مانعی در برابر رویکردهای ناتو و آمریکا در شرق اروپا و آسیاسی میانه محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.