سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عرضه" برنج ایرانی" 3350 تومانی در "سبد کالای" مرحله دوم

دبیر انجمن برنج گفت: براساس توافقات صورت گرفته قیمت برنج ایرانی عرضه شده در سبد کالای مرحله دوم حدود 3350 تومان است.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عرضه برنج ایرانی در سبد کالای مرحله دوم افزود: وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز امروز این موضوع را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طی جلسه‌ای که روز گذشته در استانداری مازنداران برگزار شد تولید کنندگان، انجمن برنج، استاندار، سازمان جهاد کشاوری و سازمان وزارت صنعت معدن و تجارت استان مازندران به این توافق رسیدند.

شایق ادامه داد: براساس توافق مذکور قرار شد استانداری مازندارن با کمک این گروه‌های برنج ایرانی تهیه کنند به شرط اینکه وزارت صنعت در سبد کالای مرحله بعد نیز از این برنج‌ها استفاده نمایند.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته قیمت برنج ا یرانی عرضه شده در سبد کالای مرحله دوم حدوداً 3350 تومان است تصریح کرد: کیفیت ومرغوبیت این برنج‌ها بسیار بالاتر از برنج‌های وارداتی است که در دوره‌‌ی اول سبد کالا عرضه شد.

شایق با بیان اینکه با قیمت واقعی این برنج‌ها بیش از این میزان است تصریح کرد: تولید کنندگان برای اثبات حسن نیت خود و قرار گرفتن برنج ایرانی در سبد خانوار کشور قیمت محصولات خود را شکسته‌اند.

وی اضافه کرد: این برنج‌ها در بسته‌های10 کیلویی در سبد خانوار قرا رمی‌گیرد.

شایق اظهار داشت: در واقع قیمت برنج‌های وارداتی آن چیزی که اعلام می‌شود نیست.

وی با بیان اینکه قیمت این برنج‌ها بسیار کم‌تر از میزان اعلام شده است ادامه داد: با نگاهی به قیمت‌های جهانی برنج‌های هندی در سایت FAO به راحتی می‌توان متوجه این مسئله شد.

دبیر انجمن برنج در پاسخ به این پرسش که چرا درمرحله‌ی نخست سبد کالا برنج ایرانی عرضه نشد گفت: آن زمان ما بسیار اصرار کردیم که آمادگی تامین این برنج را داریم اما مسئولان به بهانه‌های متفاوت این مسئله را نپذیرفتند.

شایق اضافه کرد: در نهایت آن‌ها به این نتیجه رسیدند که بهانه‌هایشان کارساز نبوده و متوجه حسن نیت تولید کنندگان شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان تا پایان راه با همین اراده‌ی قوی پیش بروند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.