سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزارت خارجه روسیه علیه تصمیم آمریکا برای اعطای کمک مالی به اوکراین

مسکو در حالی نسبت به تصمیم واشنگتن برای اعطای کمک مالی به کیف هشدار داده است که کنگره آمریکا هفته گذشته با اعطای کمک مالی یک میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کنگره آمریکا همچنین خواستار افزایش فشار دولت آمریکا بر مسکو به خاطر اقدام نظامی در اوکراین و شبه جزیره کریمه شده است.

بر اساس این گزارش ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین نیز که هنوز خود را رئیس جمهور مشروع این کشور می داند روز گذشته اعطای کمک مالی آمریکا به اوکراین را غیر قانونی ارزیابی کرده است. وزارت خارجه روسیه افزود، بر اساس همه معیارها، اعطای کمک مالی به رژیمی نامشروع که قدرت را به زور به دست آورده غیر قانونی است و این مساله خارج از چارچوب سیستم حقوقی و قانونی آمریکا است.

به نظر می رسد انتشار این بیانیه موجب تشدید تنش بین آمریکا و روسیه بر سر بحران اوکراین شود. مکالمه تلفنی روز گذشته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز دستاورد چندانی نداشته است. اوکراین با بحران مالی و اقتصادی شدیدی روبرو است. وزارت دارایی اوکراین خواستار دریافت کمک مالی 35 میلیارد دلاری از نهادهای بین المللی برای رهایی از خطر ورشکستگی شده است.

صندوق بین المللی پول و آمریکا و اروپا آمادگی خود را برای اعطای کمک مالی به اوکراین اعلام کرده اند ولی کیف باید پیش از این آن پایبندی خود را به اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی و پیش شرط های صندوق بین المللی پول اعلام کند.

نخست وزیر موقت اوکراین نیز مدعی شده است که بیش از 37 میلیارد دلار از منابع مالی دولتی در زمان حکومت یانوکویچ ناپدید و مفقود شده است. کشورهای اتحادیه اروپا اموال و دارایی های مقام های سابق اوکراینی را توقیف و ضبط کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مسکو ، اوکراین ، کیف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.