سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

بدون حمایت و مشارکت مردم، سازمان میراث فرهنگی راه به جایی نخواهد برد / تمامی اماکن تاریخی درسال 93 هیئت امنایی می‌شوند

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدون حمایت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، مردم و بخش خصوصی راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل "مسعود سلطانی‌فر" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درنشست سالانه سازمان‌های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که عصر امروز در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد بدون حمایت و مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری راه به جایی نخواهیم برد.  
 


وی افزود: جایگاه و حمایت مردم بسیار پررنگ‌تر از جایگاه حاکمیت ما به عنوان نمایندگان دولت است.
 
سلطانی‌فر تصریح کرد: در بخش میراث فرهنگی رویکرد جدید سازمان را اعلام کردیم و مردم در انجام برنامه‌های جدید این سازمان نقش موثری دارند. 

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی از جمله کاوش‌های باستان‌شناسی، احیا، بازسازی و احداث موزه‌ها به هیچ‌وجه اعتبارات و توان دولت پاسخگوی تمامی نیازهای کشور و حتی بخشی از آن هم نیست. 

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون بنای تاریخی در کشور داریم که مدت 83 سال گذشته تنها 32هزار اثر تاریخی ثبت ملی و شناسایی شدند که تنها بیانگر استفاده از 3 درصد ظرفیت‌هاست. 

سلطانی‌فر تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت‌های دولتی در طی سالیان گذشته اشکال داشته‌اند. 

من فکر می‌کنم باید نگاهمان را تغییر دهیم و از حضور مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: قصد داریم تعداد بیشتری از مکان‌های تاریخی را با طرح و نقشه‌ی خودمان و با مشارکت و همکاری بخش خصوصی بازسازی و مرمت کنیم و به معنای واقعی از آثار تاریخی‌مان حفاظت کنیم. 

وی ادامه داد: متکی بودن به اعتبارات دولتی در طول 83 سال گذشته نشان داد که تنها 32 هزار اثر تاریخی ثبت شد و کمتر از 10000 اثر مرمت شد. 

سلطانی‌فر تصریح کرد: نیاز داریم به صورت جدی در یک تعامل گسترده با مردم در سازمان‌های مردم نهاد وظایف خودمان را انجام دهیم. 

سطانی فر تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی استفاده از نیروهای مردم و مشارکت بخش خصوصی را به عنوان سیاست اصلی و جدی دنبال می‌کند. 

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد بدانند یکی از مهم‌ترین ابزارهای عرض‌یابی من در رابطه با کار معاونین و مدیران ستادی در استان‌ها نحوه چگونه تعامل آنها با مردم و سازمان‌های مردم نهاد است. 

وی افزود: در قالب تشکیل اتاق فکر قصد داریم مسائل و مشکلات موجود در سازمان میراث فرهنگی را با استفاده از توان متخصصین، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و اساتید باتجربه حل کنیم.
 
سلطانی‌فر خاطر نشان ساخت: امیدواریم در نیمه اول سال93 تمامی اماکن تاریخی به صورت هیئت امنایی اداره شود. 


معاون میراث فرهنگی در نشست ملی سالانه سازمان‌های مردم نهاد مطرح کرد:

سازمان‌های مردم نهاد تا سال 84 در حفاظت از آثار تاریخی نقش پررنگی داشتند ولی اکنون نقش آنها کمرنگ شده است.



انتهای پیام/اق
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.