سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء

وجود تکالیف انباشته در بخش مسافری/خردمند: شرکت حمل بار مستقل ایجاد می‌کنیم

موسوی ن‍ژاد گفت: واگذاری شرکت رجاء به سازمان تأمین اجتماعی ناهماهنگی‌هایی را به همراه داشت که تنها ما را با تکالیف انباشته‌ای در بخش مسافری مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سید حسن موسوی نژاد در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل ریلی رجاء متولی 70 درصد حمل و نقل مسافر در کشور است گفت: از سال 75 که این شرکت تشکیل شد بهبود کیفیت را هدف فعالیت‌های خود قرار داد.
 
وی در ادامه افزود: در سال 88 تصمیمی که برای انتقال شرکت رجاء‌به سازمان تأمین اجتماعی گرفته شد متأسفانه یک تصمیم شتاب زده‌ای بود که اشکالات زیادی را به همراه داشت.
 
***تکالیف انباشته در بخش مسافری

موسوی نژاد ادامه داد: واگذاری شرکت رجاء به سازمان تأمین اجتماعی ناهماهنگی‌هایی را با شرکت راه‌آهن به همراه داشت که در این میان کل بخش مسافری کشور دچار آسیب شد به طوری که در سال گذشته ما با کاهش حمل و نقل مسافری، کاهش کیفیت حمل مسافر و همچنین افزایش زمان سیر و تأخیرات مواجه بودیم.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه با حل این بحران‌ها و رفع مشکلاتی از سوی شرکت رجاء و شرکت راه‌‌آهن در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم اما تکالیف انباشته شده زیادی در بخش مسافری داریم.
 
***آژانس‌های مسافرتی در آرامش به سر می‌برند

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء‌ با اشاره به فروش الکترونیکی بلیت اشاره کرد و گفت: فروش بلیت از طریق سامانه فروش به صورت الکترونیکی باعث شد فعالیت آژانس‌ها با سهولت کامل انجام شود به طوری که هم کاهش هزینه و هم کاهش زمان را برای مسافران به همراه داشته باشد.
 
وی افزود: طی روزهای 24 ، 25  و 26 بهمن‌ماه که پیش فروش بلیت‌ها شروع شد 35 درصد فروش‌ها انجام شد و به زودی ما در بخش فروش مشابه شرکت‌های معتبر حمل و نقلی دنیا عمل خواهیم کرد.
 
موسوی نژاد اظهار داشت:‌به زودی کیوسک‌های فروش بلیت در مجتمع‌های خوابگاهی دانشجویان با سهمیه خاص راه‌اندازی می‌شود.
 
وی گفت: بحث فروش مباحث حل شده‌ای دارد که تا قبل از نیمه اول سال آینده به طور کامل حذف خواهند شد.
 
***289 واگن در سال آینده بازسازی‌ می‌شود

مدیرعامل شرکت رجا در ادامه به عمر ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اشاره کرد و گفت: اکثر ناوگان حمل و نقل مسافری عمری 30 ساله دارند که این عمر در کشورهای دیگر بین 15 تا 16 سال است که ما تلاش می‌کنیم با ورود ناوگان جدید و بازسازی ناوگان‌های قابل بهره‌ورداری عمر آنها را کاهش دهیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده یک اتفاق جدید در سسطح سرویس حمل و نقل مسافری به وجود می‌آید به طوری که 289 واگن در سال 93 بازسازی کامل خواهند شد.
 
و همچنین خرید 400 واگن را به قرارداد می‌رسانیم چرا که ناوگان جدید باید هر چه زودتر وارد مجموعه حمل و نقلی شوند.
 
***سایت 1539 رسیدگی به شکایات مسافران

موسوی نژاد در ادامه در خصوص تکریم مسافر و ارباب رجوع گفت: در جلسه‌ای که با مدیران و مهمانداران روز گذشته داشتیم تکریم مسافر را سر لوحه کارهای خود قرار دادیم و همچنین سایت 1539 رسیدگی به شکایات مسافران است که خوشبختانه طی این مدت میانگین رسیدگی به این شکایات به کمتر از 2 روز رسیده است.
 
***ایجاد شرکت حمل بار مستقل

در ادامه این نشست سید مصطفی خردمند رییس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به ایجاد شرکت حمل بار گفت: قرار شده شرکت رجاء به صورت مستقل اقدام به ایجاد شرکت حمل بار کند که در این میان اقدامات اساسی در حال انجام است.
 
وی در ادامه با اشاره به 3 محور فعالیت شرکت رجاء ‌گفت: توکل، تدبیر و تلاش سه محور اصلی فعالیت‌های این شرکت می‌باشد.
 
وی به برخی فعالیت‌هایی که توسط شرکت رجا‌انجام شده‌اند اشاره کرد و گفت: تعامل با راه‌‌آهن در خصوص اصلاح قیمت‌های بلیت قطارهای شرکت رجاء، اخذ مجوز افزایش قیمت بلیت قطارهای این شرکت به میزان 27 درصد کاهش زمان سیر قطارها و انتشار فراخوان برای جلب 50 رییس قطار جدید از طریق برگزاری آزمون از جمله این فعالیت‌ها بوده است .
 
وی به دیگر اقداماتی که شرکت حمل و نقل ریلی رجاء انجام داده اشاره کرد و گفت:‌ ارتقاء ‌سیستم فروش بلیت،‌ طراحی و پیاده سازی روش ارائه تخفیف شناور در قیمت بلیت، تدوین برنامه بازسازی 289 دستگاه واگن مسافری، اصلاح زنجیره تأمین قطعات مورد نیاز قطار و راه‌اندازی اتاق فکر از دیگر فعالیت‌های شرکت بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیت ، رجاء ، قطار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.