سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز؛

موعد جراحی اهالی کهگیلویه و بویراحمد به همت "کانون مرهم"

کانون دانشجویی نذر فرهنگی پزشکی مرهم با استفاده از تخصص‌هایی که به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته میشود، اقدامات خیرخواهانه را سازماندهی می‌کنند.

محمد علی کیایی، دبیر کانون دانشجویی نذر فرهنگی، پزشکی مرهم، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در روستای گاودانه در استان کهگیلویه و بویر احمد اهالی برای عبور از رودخانه از نوعی تله کابین دستی استفاده می‌کردند، اما به دلیل گیر کردن انگشت دست در لای قرقره‌ی این وسیله، انگشت بسیاری از اهالی از جمله برخی دانش آموزان در این روستا قطع شده است.

وی افزود:این حوادث در طی چند سال تکرار می‌شد، تا اینکه در سال 1389 رسانه‌ای شده است و پس از آن در سال 1390 یک تیم جراحی پلاستیک به سرپرستی دکتر عبد الجلیل کلانتر رئیس بیمارستان پانزده خرداد تهران تشکیل شد که هزار و پانصد تن از بیماران کهکیلویه و بویر احمد را به صورت رایگان ویزیت می‌کردند.

وی بیان کرد: پس از آن با هماهنگی کانون دانشجویی نذر فرهنگی پزشکی مرهم، قرار بر این شد تا 390 تن از بیماران استان مذکور که به مشکلاتی اعم از شکاف کام، شکاف لب قطع شدگی انگشتان، چسبندگی بافت‌ها و ناهنجاری‌های مادر زادی فک و صورت مبتلا هستند در بیمارستان پانزده خرداد به صورت رایگان تحت عمل جراحی پلاستیک قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تاکنون عمل جراحی بر روی 310 تن از آن‌ها انجام شده و قرار بر این است که 40 تن به سمت تهران حرکت کرده و ظهر روز دوشنبه 19 اسفند ماه ویزیت دوباره شده و 20 اسفند(سه شنبه) در بیمارستان پانزده خرداد تحت جراحی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: این اقدامات و اسکان و پذیرایی از این بیماران( که کاملا رایگان و به صورت نذر بوده است) تحت هماهنگی و سازماندهی کانون دانشجویی نذر فرهنگی و پزشکی مرهم، صورت گرفته است و انجام این جراحی‌ها بر عهده‌ی پزشکان فوق تخصص پلاستیک است که تخصص خود را به صورت رایگان در اختیار این بیماران می‌گذارند و در واقع تخصص خود را نذر می‌کنند.

محمد علی کیانی اضافه کرد: کانون دانشجویی مرهم تحت نظر باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران بوده و اعضای آن دانشجویانی از کلیه‌ی رشته‌ها میباشند.

دبیر کانون دانشجویی نذر فرهنگی پزشکی مرهم تاکید کرد: این کانون از اقشار مختلف جامعه درخواست می‌کند که اگر تمایل دارند، تخصص خود را در هر زمینه‌ای که هست، در راستای مشارکت اجتماعی نذر کنند.

وی خاطرنشان کرد: این عزیزان و نیز دانشجویان دانشگاه‌های دیگری که تمایل به شرکت و همکاری در اینگونه فعالیت‌ها را دارند می‌توانند جهت هماهنگی با این کانون با ایمیل دبیر کانون مرهم به نشانی keyani@ut.ac.ir و نیز با تلفن باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به شماره‌ی 02166952712  تماس بگیرند.

وی یاد آور شد: در واقع انجمن مرهم از امکانات و تخصیص‌هایی که به صورت رایگان در اختیار گذاشته میشود استفاده کرده و آن‌ها را صرف انجام کار‌های خیرانه می‌کند.

وی در پایان افزود: هرچند این اقدامات خیرانه در آغاز برای اهالی استان کهکیلویه و بویر احمد انجام می‌شد، اما از آن زمان تاکنون فعالیت‌هایی چون جراحی چشم جراحی قلب و... برای محرومین استان‌های کرمان، لرستان، کرج، تهران و قزوین نیز صورت گرفته است و کانون مرهم در صدد توسعه این فعالیت‌های خیر خواهانه می‌باشد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.