هماهنگی تیم درمانی عاملی مهم در جراحی شکاف لب

رئیس انجمن راینولوژی ایران گفت: هماهنگی تیم درمانی نقش بسیار مهمی در جراحی شکاف لب و بینی دارد و به نتایج قابل قبولی می‌رسد.

بیژن نقیب زاده رئیس انجمن راینولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ترمیم بینی در بیماران شکاف لب از جمله موضوعاتی است که در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بیماران دچار شکاف لب، ضایعات ساختاری مهمی ایجاد می‌شود که این مشکلات نیازمند ترمیم در بخش‌ های مختلف از جمله غضروف، استخوان بینی، قسمتهایی از لثه و توجه به تفاوت سطح صورت و بینی دارد. 

رئیس انجمن راینولوژی ایران بیان کرد: استرس خانواده از اولین مسائل مواجهه با این مشکل است و درمان باید قبل از دو ماهگی مورد توجه قرار گیرد. 

دکتر نقیب‌زاده با تاکید بر اینکه کار درمان و ترمیم شکاف لب و بینی کاری فردی نبوده و نیازمند متخصصین و گروه‌های پزشکی مختلفی از جمله ارتودنتیست، جراح ترمیمی، متخصص اطفال و... است، تصریح کرد: هماهنگی تیم درمانی جراحی در این عرصه نقش مهمی دارد. 

وی افزود: اولین گروه برای درمان این مشکل ارتودنتیست‌ها و سپس جراحان با تجربه هستند که ترمیم انجام شود و در این عرصه راینوپلاستی اولیه از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اگر فراموش شود، جراحی در سال‌های بعد نتیجه اولیه را نمی‌دهد. 

وی عنوان کرد: این بیماران باید بعد از بسته شدن شکاف کام، به گفتار درمان مراجعه نمایند‌. 

وی خاطر نشان کرد: جراحی ترمیمی شکاف لب از جمله موضوعات چالشی است که نتیجه صد در‌صدی ندارد ولی به طور کلی نتیجه قابل قبول است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار