سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با کارکنان ایثارگر وزارت ارشاد:

فرهنگ ایثار و شهادت موجب جهانی شدن دین اسلام شده است

برای من مایه افتخار است که در وزارتخانه ای خدمت می کنم که در آن حدود 3000 نفر از ایثارگران، خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان در آن مشغول به فعالیت هستند و این موضوع بسیار غرورآفرین است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در دیدار با کارکنان ایثارگر وزارت ارشاد در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: دین اسلام با همه عظمتی که در طول 23 سال توسط پیامبر (ص) در مکه و مدینه به ترویج کلمه توحید پرداخت و توانست در سایه فداکاری ها، شهادت ها و مجاهدت ها به جایی برسد که امروزه یک و نیم میلیارد مسلمان را در سراسر جهان پیرو خود کرده است و فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری است که این مکتب را تا به امروز پیش برده است.
 
وی راه ایثارگران راه انبیا و ائمه معصوم دانست و گفت: انقلاب اسلامی با شکل گیری نهضت عظیمی در سایه فداکاری ها، گذشت ها و ایثارگری های جمع زیادی از مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.
 
جنتی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی باز هم مردم کشور ما در برابر زور ایستادند و کسی فکر نمی کرد ما بتوانیم در چنین جنگ نابرابرانه ای پیروز شویم و این پیروزی در سایه ایمان قوی ملت به خداوند و فداکاری های آنها به دست آمد.
 
وی با اشاره به جذبه و نگاه قدسی حضرت امام خمینی (ره) در جذب جوانان برای حضور در جبهه های جنگ اظهار کرد: در زمان 8 سال دفاع مقدس جوانان ما با سلاح ایمان و اراده ی خود وارد جبهه های جنگ می شدند و در طول آن سال ها بسیاری از مشکلات و سختی ها را تحمل کردند و امروز با غرور به افتخارات گذشته خود می نگرند.
 
جنتی گفت: ملت ایران با فداکاری ها و ایثارگری ها و از خود گذشتگی های خود در صحنه جهانی سر بلند است و امروزه سرمایه های انسانی ما در تمامی زمینه ها از جمله علمی، فن آوری اطلاعات، عمرانی و اقتصادی با وجود همه تحریم ها و فشارهایی که از سوی برخی از کشورهای بین المللی داشته پیشرفت های بسیاری به دست آورده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقاومت مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس افزود: این ملت در آن زمان نه تنها در برابر شمن زانو نزد بلکه با مقاومت و رشادت های خود و در سایه صبر و مجاهدت های ایثارگران سربلند و سرافراز از این امتحان بیرون آمد.
 
وی گفت: ما در یک سازمان فرهنگی مشغول به خدمت هستیم و در شرایطی که تحولات اجتماعی و بین المللی ما به سرعت در حال اتفاق است و در حوزه فرهنگ و مسایل اجتماعی نیز نسبت به دیگر مسایل جامعه در حال دگرگونی و تغییر است و ما در دوره ای زندگی می کنیم که همه ملت ها از طریق ارتباطات و شبکه های اجتماعی در حال تاثیر گذاری بر افکار و اندیشه ها هستند ومسوولیت ما به عنوان دست اندرکاران حوزه فرهنگ در برابر چنین شرایطی خطیر تر می شود.
 
جنتی افزود: همه کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات رسالت ویژه ای را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر عهده دارند. و ما باید سعی کنیم روحیه و عطر ایثار و شهادت را در جامعه پایدار نگه داریم تا به فراموشی سپرده نشود.
 
وی ادامه داد: آنچه امزوزه به عنوان فرهنگ ایثار از آن یاد می شود دفاع از مجموعه باورها، آگاهی ها، اعتقادات و اعمالی است که انسان را به بالاترین کمال انسانی و خلیفه اللهی می رساند.
 
جنتی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدن به یک جامعه آرمانی باید مسوولان نظام هم خود را با این آرمان ها وفق دهند و تنها آمر به آنچه می گویند نباشند که اگر چنین باشد پیشرفتی در جامعه نخواهیم داشت.
 
وی با اشاره به درخواست های مجموعه کارکنان ایثارگر وزارت متبوعش گفت: ما موظفیم برای حل و رفع مشکلات شما عزیزان تلاش کنیم زیرا انسان در برابر این همه فداکاری و ایثارگری های شما احساس حقارت می کند.
 
در این مراسم "سعید الفتی" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به ارایه گزارش آماری و اقدامات و عملکرد دفتر امور ایثارگران پرداخت و از مشکلات و گلایه های ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.
 
در این مراسم معاونین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از سران دولتی و روسای سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، علی ، جنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.