سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

طرح جامع شهری سمیرم نیاز به بازنگری دارد

شهردار سمیرم گفت: در بازنگری طرح جامع شهری سمیرم بسیاری از معضلات کنونی شهر مورد بررسی قرار می گیرد .

محمد جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصقهان اظهار کرد: سرانه فضای سبز شاخص سازمان ملل متحد 20 تا 25 مترمربع و سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع است.
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز سمیرم در حدود 6متر مربع است که نسبت به سرانه کشوری رقم کمتری است.
شهردار سمیرم با اشاره به اینکه شبکه آبیاری فضای سبز به رغم وجود آب با مشکل انتقال آب مواجه است، تصریح کرد: ساماندهی و استفاده بهینه از فضای سبز شهری از اولویت های شهرداری سمیرم است.
وی با اعلام ده ساله بودن طرح های جامع شهری در ایران گفت: با توجه به اینکه طرح جامع شهرداری سمیرم نیاز به بازنگری داشت تقاضای بازنگری طرح به مسکن و شهرسازی استان داده شده است و پیگیری هائی انجام داده ایم و سال آینده پیمانکار طرح انتخاب می شود.
شهردار سمیرم اضافه کرد: با به روز شدن طرح جامع شهری بسیاری از معضلات کنونی شهر از جمله معبر و فضاهای خدماتی شهری رفع می شود.
جعفرزاده در ادامه با اشاره به معضل بافت های فرسوده شهر سمیرم اذعان کرد: بافت فرسوده سمیرم به صورت پلکانی و در ارتفاع قرار دارد و دارای شرایط ویژه است که نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.
وی خاطرنشان کرد: تجميع و بازپخش زمين در احياء بافت فرسوده می تواند راهگشای معضل بافت فرسوده شهر باشد كه نمونه موفق طرح هاي تجميع و بازپخش زمين در قهدريجان اجرا شده و نتايج بسيار مطلوبي در اين زمينه بدست آمده كه در نوع خود اگر بي نظير نباشد قطعا كم نظير خواهد بود.
شهر سمیرم با یک هزار و 100 هکتار مساحت و جمعیت 25هزار نفری در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، طرح ، جامع ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.