سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرستاری خبر داد

راه اندازی "مرکز تحقیقات بالینی پرستاری"/ چالش‌های نظام سلامت باید تبدیل به فرصت شود

معاون پرستاری در مراسم تجلیل از پرستار نمونه در سبزوار از راه اندازی مرکز تحقیقات بالینی پرستاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب­دا؛ محمد میرزا بیگی گفت: باید با ایجاد انگیزه در پرستاران به نقطه‌ای برسیم که نظام سلامت در عرصه پرستاری احساس کارآمدی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه نظام پرستاری کشور رضایتمندی مردم از خدمات درمان و پرستاران است تاکید کرد: در ابعاد مختلف پيشگيري، بازتواني و درمان در حوزه مراقبت و پرستاري نقص هايي وجود دارد.

میرزابیگی با اشاره به چالش هاي نظام سلامت ادامه داد: حدود 150 چالش در اين بخش شناسايي شده است كه حداقل مي توان به 25 مورد آن در يك بازه زماني مشخص چهار ساله رسیدگی کرد.

معاون پرستاری با بيان اينكه بايد به مردمي كه مي خواهند از خدمات پرستاري غير دولتي استفاده كنند آگاهي هاي لازم را بدهیم افزود: اين بخش ساماندهي مطلوبي ندارد.

وي با اشاره به اهميت افزايش اميد در بيماران گفت: موفقيت پرستاران در بخش درمان مراقبت تأثير زيادي بر سطح رضايتمندي بيماران دارد.  

معاون پرستاري با اشاره به اينكه نحوه برنامه ريزي در بخش پرستاري بايد با استفاده از تفكر و خرد جمعي نخبگان پرستاري كشور باشد، تشكيل كميته 25 نفره برنامه ريزي براي برنامه هاي اولويت دار با مشاركت و قطب بندي دانشكده ها را از جمله فعاليت هاي معاونت پرستاري است.

وی با اشاره به تدوين آيين نامه جذب و نگهداشت سرمايه هاي انساني پرستار در مناطق محروم از طريق ايجاد مشوق هاي آموزشي و انگيزشي گفت: در يك برنامه پنج ساله اين كار را عملي مي كنيم.

میرزابیگی با بيان بازنگري در سياست آموزش هاي مداوم، مدون و بازآموزي ها افزود: همكاري در بخش بازنگري آموزش‌هاي آكادميك و مهارتي پرستاري باید به صورت كاربردي تر در بالين وجود داشته باشد.

وي با اشاره به نرم افزاري كردن استانداردهاي خدمات و روش هاي كار در بخش ها، از تدوين طرح راه اندازي مراكز تحقيقات باليني پرستاري خبر داد.

ميرزا بيگي همچنين از تدوين دوره هاي مهارتي كوتاه مدت باليني براي پرستاران بخش هاي ويژه و تدوين راهكارهاي ارائه مراقبت هاي معنوي و عملي تر كردن اخلاق حرفه اي خبر داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.