سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نباید همه مسائل سیاست خارجی را در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 دید

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ما نباید همه مسائل دیپلماسی خود را در ارتباط با مذاکرات ببینیم.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور طی چند ماه گذشته، گفت: دولت کار خود را در سال 92 شروع کرد و مهم‌ترین اقدامات آن در بحث دیپلماسی موضوع مذاکرات هسته‌ای با 1+5 بود که در این مسیر تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شد تا بتوان در مسیر کاهش تحریم‌ها و تحقق نیازمندی‌های جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای گام برداشت.
 
وی ادامه داد: مسائل مهمی در خاورمیانه وجود دارد مانند ایران‌هراسی، بیداری اسلامی در منطقه، خط مقاومت که با توجه به نقش کشورهای عربی و اسلامی در چنین مسائلی به نظر می‌رسد در این مسیر آن طور که باید کشورمان فعالیت نداشت.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نقشه راهی را در مسیر دیپلماسی خارجی براساس انقلاب اسلامی مطرح کردند که وزارت امور خارجه باید آن را در دستور کار خود قرار دهد.
 
کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: کشورمان در برخورد با روسیه، چین و آسیای میانه در چارچوب 1+5 عمل می‌کند در حالی که ما نباید همه مسائل دیپلماسی خارجی خود را در ارتباط با 1+5 ببینیم همچنین دولت در سال 92 تلاش کرد در راس ایران هراسی و بازگشت به جایگاه ایران در صحنه بین‌المللی اقدامات مهمی را انجام دهد و امیدواریم که این تلاش‌ها به نتیجه روشنی برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، دیپلماسی ، دستگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.