سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد:

به كارگيري بانوان در سمت هاي مديريتي/تشكيل شوراي امور بانوان براي ارتقاي جايگاه زنان

کاتوزيان با تاكيد بر حضور موثر زنان در فعاليت‏ هاي پژوهشگاه نفت گفت: آمادگي براي افزايش مشاركت بانوان در سمت‏ هاي مديريتي وجود دارد البته بايد زمينه پذيرش مسئوليت در بانوان به وجود آيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا كاتوزيان با اشاره به اين كه يكي از شاخص ‏هاي توسعه ‏يافتگي كشورها ميزان حضور و نقش زنان در جامعه است گفت: نيمي از جمعيت جهان را زنان تشكيل مي‏ دهند اما علي‏رغم همه فعاليت‏ هاي ارزشمند آنان، يك‏دهم درآمد جهان و يك‏صدم مالكيت اموال و دارايي‏ ها متعلق به زنان است.

كاتوزيان با تاكيد بر اين كه نابرابري در زمینه رعايت حقوق زنان و مردان مختص جوامع توسعه‏ نيافته نيست تصريح کرد: مطالعات نشان مي‏ دهند که شاخص توسعه زنان نسبت به مردان در اقتصاد آمريكا 8 به 10 است و در ژاپن زنان به طور ميانگين 51% مردان دستمزد دريافت مي كنند و اين حاكي از جهاني بودن تبعيض عليه زنان است.

وي در ادامه با اشاره به وضعيت زنان در كشورمان گفت: شاخص توسعه انساني براي زنان نسبت به مردان در ايران 61% است كه براي رفع اين نابرابري دولت بايد عوامل موثر و موانع را شناسایی کند.

کاتوزيان موانع فرهنگي، باورهاي نادرست و ديدگاه ‏هاي سنتي و خرافي را از جمله عوامل عدم‏ مشاركت زنان در جامعه دانست و گفت: مطالعات علمي نشان مي دهند كه حضور مادر در خانواده امنيت رواني براي اعضاء خانواده ايجاد مي ‏كند كه در رشد و پيشرفت جامعه موثر و اين فعاليت ارزشمند جزء دارايي‏ها و درآمد هاي پنهان خانواده است.

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با تاكيد بر حضور موثر زنان در فعاليت‏ هاي پژوهشگاه گفت: آمادگي براي افزايش مشاركت بانوان در سمت‏ هاي مديريتي وجود دارد كه البته بايد زمينه پذيرش مسئوليت در خانم ‏ها به وجود آيد چه آنكه نمونه هايي از عدم پذيرش مسئوليت را در همين مدت كوتاه شاهد بودم. 

وي تشكيل شوراي امور بانوان را از ديگر اقدامات آتي ‏پژوهشگاه براي ارتقاي جايگاه زنان دانست و افزود: در اين شورا خانم‏ ها آسان‏تر مي‏ توانند مسايل‏ خود را حل و يا به مديريت منتقل كنند ضمن اين كه ارتباطات گذشته هم كما في سابق با مديريت برقرار هستند.

رئيس پژوهشگاه در ادامه حراست را از ارکان مفيد و تعيين‏ كننده در فرآيندهاي سازمان دانست كه صيانت از دستاوردهاي سازمان و كاركنان آن و ياري رساندن به مديريت را بر عهده دارد.

به گفته وي حراست به هيچ عنوان به دنبال تذكر دادن به نحوه پوشش و مقولاتی مشابه نيست و همكاران بايد به نحوي حراست را امين خود بدانند كه در صورت بروز كوچكترين احساس ناامني در وهله اول به اين واحد مراجعه كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدیریت ، نفت ، پژوهشگاه ، دستمزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.