طی برنامه پنجم توسعه، آب های محدوده تأسیسات نفتی كشور در راستای جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، به صورت مداوم نمونه برداری و پایش می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درحاشیه بیست و سومین جلسه كمیته تخصصی محیط زیست،گفت: درحال حاضر تمامی مخازن نفت به صورت مداوم از نظر بروز نشتی بازرسی می شود و پایش آب های زیرزمینی محدوده تأسیسات نفتی یك اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی های احتمالی است.

خراسانی زاده زمان اجرای این طرح را سال های 1390 تا 1394 عنوان كرد و افزود: این طرح در برخی پالایشگاه های كشور دردست اجراست و طی برنامه پنجم توسعه در شركت خطوط لوله و مخابرات نفت و پخش فرآورده های نفتی نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین از برنامه ریزی در راستای پایش بهنگام خروجی آلاینده ها در شركت ملی پالایش و پخش خبر داد و تصریح کرد: : برای اجرای این طرح حس گرهای آنلاین در محل های خاص نصب و آلاینده های خروجی به صورت مداوم پایش و كنترل می شود.

دبیركمیته تخصصی محیط زیست شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان كرد: با نصب این سیستم،آلاینده های خروجی به صورت مستقیم در سازمان حفاظت از محیط زیست و شركت ملی پالایش و پخش قابل رویت بوده و از آلودگی محیط زیست به دلیل ورود آلاینده ها، جلوگیری می شود./س

برچسب ها: پایش ، آب ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.