سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت‌شاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران پتانسیل صادرات 10 تا 15 میلیارد دلاری در سال را دارد/ لزوم احیای جایزه صادراتی

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: با برنامه‌ای که انجمن برای سال 93 پیش‌بینی کرده و با کمک دولت در مسائل مالی ضمانت‌نامه‌ها و احیای جایزه صادراتی قطعا می‌توانیم بین 10 تا 15میلیارد دلار به صورت سالانه فعالیت داشته باشیم.

سیامک دولتشاهی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با  اشاره به اینکه این انجمن از 270 شرکت بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده است، اظهار داشت: در 17 سال گذشته تا سال 91 صادرات خدمات فنی و مهندسی تقریبا به 4 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: با توجه به پیشرفت صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همجوار، با برنامه‌ای که انجمن برای سال 93 پیش‌بینی کرده و با کمک دولت در مسائل مالی ضمانت‌نامه‌ها و احیای جایزه صادراتی قطعا می‌توانیم بین 10 تا  15میلیارد دلار به صورت سالانه فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌ها در ساختمان، راه، نیروگاه و سد بود، تصریح کرد: در صورتی که تسهیلات دولتی ارائه شود، پیش بینی می‌کنیم از سال آینده به صورت سالانه 10 میلیارد دلار فقط به عراق صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به 70 کرت ایرانی در عراق فعال است و تقریبا 1.2 میلیارد دلار هم قرارداد در حال اجرا در عراق داریم.

**ضرورت واریز پرداخت‌های عقب‌افتاده شرکت‌های پیمانکاری توسط دولت

دولت‌شاهی با بیان اینکه ریشه شرکت‌هایی که در خارج فعالیت می‌کنند در ایران است، افزود: متأسفانه هم‌اکنون پرداخت‌های مشاور و پیمانکاران نزدیک به دو سال است که پرداخت نشده است.

وی افزود: دولت لازم است این پرداختی‌ها را واریز کند تا شرکت‌های پیمانکار بتوانند با خارج از کشور همکاری داشته باشند.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران تصریح کرد: پیشنهادی که قبلا به دولت در این خصوص ارائه داده بودیم این بود که یک ماه پول هدفمندی یارانه‌ها را به مطالبات قطعی پیمانکاران و  مشاوران اختصاص دهد تا این مشکل اساسی رفع شود.

دولت‌شاهی در پایان اظهار داشت: فاز دوم هدفمندی باید به صورت تدریجی و به مرور زمان اجرا شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.