سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

حمایت از "شرکتهای دانش بنیان" با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی

بابه منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاده شده که نیازمند بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز ۱۷ اسفنددر نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی کشور، گفت: معاون علمی رئیس جمهوری در سه حوزه می‌تواند با درمان ارتباط داشته باشد، اولین حوزه طرح‌های کلان ملی است که در ساخت و تجاری سازی دارو و تجهیزات پزشکی این قابلیت وجود دارد که قراردادهایی با کمک بلاعوض منعقد کنیم. 

وی ادامه داد: حوزه بعدی تجاری‌سازی است که شرکت‌های دانش‌بنیان وارد می‌شوند و صندوق نوآوری شکوفایی که تا پایان سال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، در این زمینه فعالیت می‌کند. 
ستاری عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۰ شرکت‌های دانش بنیان اول قرار است وام‌هایشان را تثبیت و اعطا کنند که سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود وضعیت این صندوق با بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی مناسب باشد. 

معاون علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: همچنین خطوط ارتباطی مناسبی با برخی از بانک‌ها با سود پایین ایجاد شده به عنوان مثال بانک کشاورزی در تولید گیاهان دارویی و بانک‌های صنعت و معدن و رفاه در این زمینه فعال شدند
ستاری با اشاره به وام‌های تا سقف ۳۰۰ میلیون تومانی، گفت: اقدامی که برای صندوق‌های وابسته دانشجویی مانند پردیس‌های علم و فناوری این است که وام‌های تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را به راحتی به شرکت‌ها بدهیم تا تجاری‌سازی کنند. 

ستاری خاطر نشان کرد: ستاد گیاهان دارویی نیز در معاونت علمی و فناوری برای تجاری‌سازی داروهای گیاهی و مواد اولیه دارویی ایجاد شده تا به وزارت بهداشت کمک کند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: دانش بنیان ، نوآوری ، بانک ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.