سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه"خطوط انتقال گاز"

معاون وزیر نفت د ر امور شرکت گاز گفت: شرکت ملی گاز درطی 10 سال آینده به 165 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد، بایستی به طور متوسط سالانه 16 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری صورت گیرد.

حمیدرضا عراقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه فرصت ها و ظرفیت های فراوانی در شرکت ملی گاز برای جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد افزود: با تنوع بخشی در صنعت گاز کشور و نیز اصلاح الگوی مصرف و تجارت بین المللی می توان سرمایه گذاری های زیادی را در کشور جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از توسعه خطوط انتقال به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است اظهار داشت: خط 10و7و6 متوقف و در خطوط نهم و یازدهم به تازگی مراحل عملیاتی شروع شده است.

عراقی ادامه داد: شرکت ملی گاز در 10 سال آینده به 165 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد، بنابراین باید به طور متوسط سالانه 16 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: شرکت ملی گاز اولویتهای خود را برای سال آینده مشخص کرده و با راه اندازی فازهای پارس جنوبی  می‌توانیم گاز کشور را تولید و به مصرف برسانیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اشاره به برنامه این شرکت برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: تعدادی زیادی پالایشگاه، خطوط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار باید در حوزه زیرساخت های شبکه سراسری گاز احداث شود که می توان برای اجرای آنها سرمایه های خارجی را جذب کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز، یادآور شد: در صورت افزایش تولید گاز در فازهای پارس جنوبی، شبکه زیرساختی و خطوط انتقال کافی برای توزیع و انتقال این گاز وجود ندارد و باید فکری برای حل این مشکل در آینده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، گاز ، انتقال ، توسعه ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.