سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو:

افزایش سخت‌گیری در زمینه "واردات دارویی" از سال آینده/ امتیاز ۵۰درصدی برای تولید کنندگان

دیناروند با بیان اینکه در سال ۹۳ قیمت گذاری دارو‌ها به سمتی خواهد رفت که به نفع تولید کننده باشد گفت: یک امتیاز ۵۰ درصدی برای تولید کنندگان داخل برای حمایت از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو امروز ۱۷ اسفند در نشست وزیر بهداشت با تولید کنندگان و صنعتگران دارویی کشور با بیان اینکه چرخه دارویی کشور با صنعت مواد اولیه و داروسازی می‌چرخد، گفت: دولت یازدهم زمانی کار خود را شروع کرد که بازار دارویی کشور متلاطم بود و هدف این دولت بعد از استقرار ایجاد آرامش در بازار دارویی ظرف ۳ ماه بود که در حال حاضر بعد از ۶ ماه که از استقرار این دولت می‌گذرد دیگر مشکلات دارو در صدر اخبار نیست. 

وی ادامه داد: هم اکنون مسئولین و مردم می‌دانند که مسیر تدارک دارو در یک مسیر منطقی قرار گرفته است و ما مطمئن هستیم با گذشت زمان کمبود‌ها بهتر می‌شود و کاهش قیمت خواهیم داشت. 

دیناروند با تشکر از دست‌اندرکاران صنعت دارویی برای ایجاد آرامش در بازار دارو عنوان کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های اساسی برای ساماندهی امور دارویی در سال ۹۳ دارد و کارهای بزرگی را شروع خواهد کرد از جمله این کار‌ها طبق دستور وزیر بهداشت، اجرای سیاست‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت است تا توان ملی را در حوزه دارویی به حد مطلوبی برسانیم. 

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه ما به طور کامل حامی تولید داخل هستیم، افزود: قیمت گذاری دارویی باید به گونه‌ای انجام شود که به نفع تولید کننده باشد از طرف دیگر نیز در زمینه واردات دارویی سخت گیری‌ها افزایش خواهد یافت به طوری که در سال ۹۳ به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود که دارویی که وارد می‌شود قیمت آن از کشور مرجع گران‌تر باشد البته ما به برخی از داروهای ضروری با شرایط خاصی اجازه واردات می‌دهیم. 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه صنعت داروسازی هیچ توجیهی از عدم تولید دارو به دلیل اینکه قیمت پایین است نخواهد داشت گفت: در مورد داروهای تولید داخل یک امتیاز ۵۰ درصدی از نظر تخصیص ارز و اعطای تعرفه در نظر گرفته شده است. 

وی خاطر نشان کرد: تمام این سیاست‌ها به سمتی خواهد بود که تولید دارو در داخل امتیاز داشته باشد و صنعت داروسازی در داخل مستحکم باشد که همین امر می‌تواند امنیت اقتصادی و روانی در کشور ایجاد کند. 

دیناروند تاکید کرد: وظیفه شما صنعتگران این است که میزان تولید مواد اولیه دارویی و تولید دارو را در کشور به میزان مطلوب برسانید و تراز تجاری سازی ما را مثبت کنید به طوری که صادرات و تولید داخل از واردات پیشی بگیرد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.