سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد

ضرورت اهتمام ویژه نسبت به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که باید به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اهتمام شود، گفت: در کشورهای آلمان، کانادا سیاست‌های تک جنسیتی مورد مطالعه قرار می‌گیرد؛ چرا که مفاسد، حاصل اختلاط زن و مرد است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله علوی گرگانی" در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن توصیه‌هایی اظهارداشت: ارتباط مسئولان اجرایی با مراجع عظام تقلید کار بسیار پسندیده و ضروری است.
 
وی افزود: ارتباط با مراجع موجب می‌شود تا مردم تدین و علاقمندی مسئولان به روحانیت و دین را بدانند.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط مسئولان اجرایی با مراجع  وعلما خاطرنشان کرد: مسئولیت وزارت علوم در این امر بسیار خطیر است.   
 
آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلماتی از امیرالمومنین(ع) ابراز داشت: تغییر دولت‌ها به معنای پایان یافتن مسئولیت‌ها نبوده و نباید اقدامات و فعالیت‌های خوب گذشته را کنار بگذاریم بلکه باید از نیروهای ارزشی همچنان در خدمت به مردم استفاده شود.
 
وی در ادامه با بیان این که اختلاط موجب مفاسد در اجتماع بوده لذا باید به تفکیک جنسیتی دانشگاها اهتمام داشته باشید، بیان داشت: در کشورهایی همچون آلمان، کانادا سیاست‌های تک جنسیتی را مورد مطالعه قرار می‌دهند؛ چرا که پی برده‌اند نتایج مفاسد حاصل اختلاط زن و مرد است.
 
این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آگاهی سیاسی به معنای سیاسی کردن دانشگاها نباید باشد،  ابراز داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید دارند از سیاسی شدن جو دانشگاها باید پرهیز شود زیرا فضای دانشگاه‌ها علمی و دانشجویان نیز جویای تحصیل علم هستند.
 
آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان کرد: بومی سازی پذیرش دختران در دانشگاه‌ها به ویژه در قم باید بصورت جدی انجام شود. در جاهای دیگر نیز با توجه به فرهنگ خاص هر منطقه دانشجوی بومی جذب کنند .
 
انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.