سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی‌ها؛

عادت‌های نامناسب زندگی موجب کاهش "کارایی مغز" می‌شود

بر طبق بررسی‌های انجام شده، ‌عادت‌های نامناسب زندگی نظیر استعمال دخانیات، پرهیز از خوردن صبحانه، پرخوری و کمبود خواب، موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه شده است.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مغز انسان به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر الگوهای زندگی قرار دارد و در واقع عادت‌های نامناسب زندگی می‌تواند بر روی مغز، عوارض منفی بر جای گذارد. 

وی با بیان اینکه نوع غذا، آب و اکسیژن سه عامل مهم تاثیرگذار بر روی قدرت مغز است، افزود: برخی از عادات می‌توانند این سه عامل را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش کارایی و اثربخشی مغز و حتی بروز برخی از آسیب‌های مغزی شوند. 

نجاری تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده، عادت‌های نامناسب زندگی نظیر استعمال دخانیات، پرهیز از خوردن صبحانه، پرخوری و کمبود خواب، موجب کاهش کارایی مغز بسیاری از افراد جامعه شده است. 

وی یادآور شد: زندگی‌های شهرنشینی و عوارض آن به ویژه ترافیک و آلودگی هوا نیز از دیگر عوامل مرتبط با کاهش کارایی مغز بوده است. 

نجاری خاطرنشان کرد: در مقابل ورزش و غذای مناسب که می‌تواند موجب افزایش کارایی و سلامت مغز شود، متاسفانه کمتر مورد توجه افراد جامعه قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، ورزش ، زندگی ، آلودگی هوا ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.