سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه مستقیم رفتار والدین با اضطراب و استرس در کودکان

فرزندانی که ناظر مشاجرات و اختلاف نظرات هستند دچار استرس و اضطراب می شوند، نمی‌توانند ارتباط خوبی با والدین خود داشته باشند.

مهرنوش اشکانی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اینکه افراد سلیقه ها و انتظارات متفاوتی دارند کاملا عادی است از همین رو وقتی با هم ازدواج می کنند قطعا در بسیاری  از موارد شبیه هم فکر نمی‌کنند اما برای تشکیل زندگی مشترک باید به حدی از پذیرش یکدیگر برسند.
 
وی ادامه داد: وقتی در بستر این زندگی دارای فرزند می شوند و متعهد به تربیت و پرورش او، آنگاه ناهماهنگی در مورد نحوه تربیت فرزند آسیب زا می شود، بنابراین یکی از موضوعات بسیار مهم و حساسی که به راحتی  نمی‌توان از اختلاف نظر در آن گذشت، تربیت فرزندان می‌باشد واقعیت این است، آسیبی که فرزندانمان از  ناهماهنگی والدین ؟ معمولا بیشتر از آسیبی است که ممکن است از روش تربیتی یکی از والدین ببیند.
 
وی در ادامه افزود: البته بجز مواردی که شرایط ویژه‌ای وجود دارد مانند اینکه یکی از والدین از اختلال روانی شدید رنج می برد یا اعتیاد دارد و کنترلی روی رفتار خودش ندارد و غیره فرزندی که ناظر این مشاجرات و اختلاف نظرها است، می تواند دچار استرس و اضطراب شود، یاد بگیرد در این مشاجرات باج بگیرد و به خواسته‌هایش برسد، یاد بگیرد  نافرمانی کند و نهایتا ارتباط خوبی با والدین خود نداشته باشد.
 
 این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: یکی از عواقب ناهماهنگی بین والدین این است که قدرت آنها در کنترل فرزند کم می شود  مخالفت والدین با یکدیگر در فرزند  الگو ساز می شود و لجبازی و ی اعتنایی به والدین برایش امری عادی گردد و به زودی یاد می گیرد در خانه قانون مشخصی وجود ندارد و اصلا دلیلی ندارد که مطابق قوانینی رفتار کرده  که یک نفر در خانه وضع کرده و تمام این موارد تبدیل به مجوزهایی می شود برای اینکه فرزند زیر با قوانینی که والدین وضع می کنند نرود و از دیگر اثرات سوء عدم  توافق والدین و اختلاف سلیقه بارز آنان در برنامه های تربیتی، از بین رفتن قاطعیت در تربیت باشد که فرزند دیگر تکلیف  خود را  نمی‌داند و دچار سرگردانی می شود.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: والدین ، اضطراب ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
الهام
۰۹:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
سلام وعرض ادب
اگه ممكن هست مقاله پايان نامه در مورد اين موضوع رابطه مستقيم رفتار والدين در استرس كودكان واسه من ايميل كني به كمك احتياج دارم

با تشكر