سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسردگی موجب از بین رفتن توده استخوانی می‌شود

بر طبق نتایج مطالعات اخیر، افسردگی به ویژه درجات شدید آن می‌تواند موجب کاهش یا از بین رفتن توده استخوانی شده و از این طریق خطر پوکی استخوان یا شکستگی را افزایش مي دهد.

امیررضا حقانی فوق تخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: مشکلاتی نظیر پوکی استخوان، کاهش تراکم استخوان و شکستگی‌های مختلف استخوانی، مشکلاتی شایع و مهم در بین افراد جامعه است که به ویژه در سنین میانسالی به بعد و همچنین در بین خانم‌ها شایع‌تر است.
 
وی با اشاره به انجام تحقیقات مختلف در زمینه تأثیر عوامل و حالات روحی و روانی بر روی استخوان‌های بدن، تصریح کرد: استرس، اضطراب و افسردگی از جمله اختلالات روحی روانی است که بر طبق نتایج مطالعات مختلف، می‌تواند عوارض منفی بر استخوان‌ها داشته باشد.
 
حقانی تأکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، افسردگی به ویژه درجات شدید آن می‌تواند موجب کاهش یا از بین رفتن توده استخوانی شده و از این طریق خطر پوکی استخوان یا شکستگی را افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه تأثیر افسردگی بر بروز مشکلات استخوانی در زنان بیشتر از مردان است، یاد‌آور شد: بر اساس مطالعات انجام شده، زنانی‌ که از افسردگی و اختلالات شدید روانی رنج می‌برند، بیشتر از سایر زنانی که از این نظر سالم هستند دچار کاهش تراکم استخوانی و عوارض حاصل از آن می‌شوند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.