سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری:

مذاكرات با كشورهای 1+5 نوعی جهاد است/ غنی سازی در ذیل بحث عزت و استقلال كشور قرار می‌گیرد

معاون حقوقی و بین الملل وزرات امور خارجه حضور در مذاكرات با كشورهای 1+5 را نوعی «جهاد» خواند و گفت: مسأله مذاكرات را باید با دیدی فراتر از مسأله هسته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، نخستین میهمان ویژه اجلاس پانزدهم مجلس خبرگان رهبری در روز گذشته معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه بود.
 
"سید عباس عراقچی" معاون حقوقی و بین الملل وزرات امور خارجه به عنوان شخصیت سیاسی مدعو بر اساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان در جلسه اول پانزدهمین اجلاسیه این مجلس، حضور پیدا كرد و گزارشی از روند توافق نامه ژنو (اقدام مشترك) ارائه داد.
 
وی نخست حضور در مذاكرات با كشورهای 1+5 را نوعی «جهاد» خواند و ادامه داد: مسأله مذاكرات را باید با دیدی فراتر از مسأله هسته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.
 
عراقچی افزود: غنی سازی هسته‌ای علی رغم اهمیتی كه دارد ولی در ذیل بحث عزت و استقلال كشور قرار می‌گیرد. در حقیقت مسأله و دعوا فراتر از بحث هسته‌ای  است. در این مذاكرات، بحث تحمیل و نبرد اراده‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
 
وی افزود:« ما در طی 10 سال گذشته و در مذاكراتی كه صورت گرفته توانسته‌ایم اراده خود مبنی بر ادامه غنی سازی را بر گروه مقابل تحمیل نماییم و این پیروزی بزرگی است. دستاورد ما از توافق نامه ژنو اثبات این حق مسلم است و این دستاورد مقاومت ملت ایران است كه خیلی برای ما اهمیت داشته و دارد . این ثمره یك مقاومت و جهاد ده ساله است كه انشاء الله هم تثبیت خواهد شد.
 
عراقچی افزود: ما حق غنی سازی هسته ای را داشته و همواره دارا هستیم. آنچه در مذاكرات ژنو مورد انتظار بود كه بحمد الله صورت گرفت آن است كه كشورهای 1+5 این حق مسلم را مورد احترام قرار دهند و آن را معاوضه نكنند.
 
وی هدف دوم از مذاكرات هسته ای را جلوگیری از هزینه های جمهوری غیر ضروری دانست. براین اساس، ادامه داد:« این دستاورد نیز با كاهش تحریم‌های اقتصادی و نیز عدم افزایش آن با وجود آنكه قدمی از اصول و ارزشهای انقلاب به عقب گذاشته نشده است، حاصل شده است.
 
معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه مهمترین راه را در مقابله با تحریم‌های اقتصادی‌، پرداختن به اصول و قواعد اقتصاد مقاومتی دانست و در پایان تأكید كرد. مهمترین نتیجه مذاكرات ژنو در حقیقت تثبیت نظام سیاسی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.