سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیده جشنواره ادبی "شهید غنی‌پور" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جشنواره شهید غنی‌پور متکی بر مردم و استوار بر ستون‌های مسجد است

"ابراهیم حسن‌بیگی" گفت: جشنواره شهید غنی پور به عنوان متفاوت ترین جشنواره ادبی دهه اخیر کشورمان همچنان متکی بر مردم و استوار بر ستون‌های مسجد جوادالائمه بوده است.

"ابراهیم حسن‌بیگی"، برگزیده جشنواره شهید غنی پور در حوزه کتاب نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره شهید غنی پور یکی از متفاوت ترین جشنواره‌های ادبی کشورمان در دهه اخیر بوده افزود: این جشنواره متکی بر مردم استوار بر همت اهالی مسجد جواد‌الائمه (ع) است.

به گفته حسن‌بیگی، جشنواره شهید غنی‌پور از 13 سال پیش توسط "امیرحسین فردی" در مسجد جوادالائمه (ع) بنیان نهاده شده و تا به امروز ارزش مادی چندانی در بر نداشته است.

وی در خصوص نحوه داوری‌ها در جشنواره شهید غنی پور از دید یکی از برگزیدگان این جشنواره، اظهار داشت: در داوری کتاب‌های ارسالی به جشنواره شهید غنی پور به نظر صرفا به بررسی مسائل تکنیکی پرداخته نشده و بیشتر به محتوا توجه می‌شود.

برگزیده حوزه کتاب نوجوان جشنواره شهید غنی‌پور خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کردم که با توجه به قرار گیری مسجد جوادالائمه به عنوان محل برگزاری تمامی جلسات جشنواره شهید غنی پور و اختتامیه این جشنواره در محلات جنوبی شهر تهران و کوچه پس کوچه‌های تنگ این منطقه از پایتخت، استقبال چندانی از آن شود اما اشتباه فکر می‌کردم.

گفتنس است، که بنابر سخنان "حسن‌بیگی"، نویسنده‌های بنام و مطرح کشور در جمع داوران سیزدهمین جشنواره شهیدغنی پور جایگاه چندانی را به خود اختصاص نداده و اغلب داوران از میان نویسندگان نه چندان نام آشنای مسجد جوادالائمه بودند.

لازم به ذکر است که سیزدهمین دوره برگزاری جشنواره شهید غنی پور روز گذشته در میان استقبال چشمگیر اهالی قلم ومردم با اهدای جوایزی به رضا امیرخانی «قیدار»، بهنام ناصح«پروانه‌ای روی شانه»، شهریار عباسی«سایه‌های بلند»، مرجان کشاورزی آزاد« قصه‌های نماز»، فرهاد حسن‌زاده «پی‌تی‌کو‌پی‌تی‌کو»، عبدالصالح پاک «آن سوی پرچین خیال» و ابراهیم حسن‌بیگی «امیر حسین و چراغ جادو» درمسجد جواد الائمه (ع) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.