سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه نمایندگان آمریکا به اوباما علیه ایران / اوباما باید تمام گزینه ها را روی میز نگاه دارد

اریک کانتر، رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا و ویپ استنلی هویر، رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان بار دیگر با یکدیگر متحد شده‌اند و مشترکا از دولت باراک اوباما می‌خواهند علیه مذاکرات هسته ای ایران موضع سختی در پیش بگیرد. در عین حال، آنها از تلاش‌های دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری رول کال ، بر اساس این گزارش، این دو، بعد از ظهر دوشنبه متن نامه‌ خود خطاب به باراک اوباما را منتشر کردند؛ نامه‌ای که در آن رئیس جمهور را تشویق می‌کنند همه گزینه‌ها را بر روی میز نگه دارد تا طبق ادعای خود مانع دستیابی  ایران به تسلیحات هسته‌ای شود.

در این نامه هشدار داده شده، شرایطی باید برای ایران لحاظ شود که مانع تضعیف تحریم‌های اقتصادی شود. به باور این دو، مقامات ایران باید درک کنند برای آسودگی از تحریم‌های بیشتر، لازم است تهران  فعالیت‌های هسته‌ای خود را به طور کامل کنار گذارد.

نکته اینکه این دو گفته‌اند از تلاش دیپلماتیک اوباما حمایت می‌کنند، این در حالی است که سال گذشته بر سر همین راهبرد دچار اختلاف شده بودند.

به نوشته این پایگاه خبری، کانتر و هویر سال گذشته بر روی یک قطعنامه غیر الزام‌آور کار می‌کردند با این مضموم که هر گونه توافقنامه هسته‌ای میان ایران و آمریکا باید مانع دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای شود. اما هویر به خاطر فشار دولت اوباما که به شدت مخالف هر گونه تلاش جدیدی درست هنگام برگزاری مذاکرات بود، از کانتر جدا شد. بسیاری از اعضا دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز تلاش‌های محافظه‌کاران برای تضعیف راهبرد دیپلماتیک اوباما و به طور کل سیاست خارجی کاخ سفید را محکوم کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.