سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعی: مشکل حجاب بانوان در مسابقات حل شده است/ درخواست استعفای ایران‌دوست در حال بررسی است

نایب رییس فدراسیون فوتبال بانوان گفت: با " ایران‌دوست" تلفنی صحبت کرده و زمینه ورودش به تیم ملی بانوان را فراهم می‌کنم.

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص استعفای سرمربی تیم فوتبال بانوان گفت: ایراندوست استعفایش را به طور شفاهی به من ابلاغ کرده است اما هنوز به طور قطع در مورد علت تقاضایش به نتیجه نرسیده‌ایم و این موضوع درحال بررسی است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال افزود: مسابقات داخلی و خارجی فوتبال بانوان هنوز به سرانجام روشنی نرسیده و ایراندوست نباید نیمه تمام مسئولیتش را رها کرده و از سمت خود استعفا دهد. باز هم به درخواستش احترام می‌گذاریم و به استعفایش رسیدگی خواهیم کرد که نتیجه نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شجاعی درباره رفع ممنوعیت حجاب بانوان گفت: بحث حضور بازیکنان با حجاب در میادین ورزشی وارد اساس نامه فیفا شد و نهایتاً با تلاش تمام همکاران و سایر کشور‌های اسلامی توانستیم موافقت فیفا را برای حضور بازیکنان با حجاب جلب کنیم و این امر باعث خوشحالی است که فوتبالیست‌های ایرانی می‌توانند با حجاب وارد عرصه‌های بین المللی فوتبال شوند.

با این دوست در مورد بازگشت به تیم صحبت می‌کنمژ

شجاعی داشت: ما برنامه‌های اردویی – تدارکاتی متفاوتی را براساس اعلام AFC و هماهنگی طراحی کرده‌ایم و در چهار رشته زیر 14 سال، زیر 16 سال، زیر 19 سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی برای فوتبال بزرگسالان هیچ برنامه‌ای نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با مریم ایران‌دوست تلفنی صحبت کردیم و اعلام کرد با توجه به نبود برنامه‌ریزی مناسب استعفا می‌دهم.

شجاعی بیان کرد: پیش از این قرار بوده تمرینی تدارک دیده شود و در این خصوص صحبت‌هایی انجام شود که وی مربی بماند اما ایران‌دوست قبل از مرحله عقد قرارداد استعفا داد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال بانوان عنوان کرد: ایران‌دوست هنوز رسما به عنوان سرمربی‌ اعلام نشده بود که قبل از این وی استعفا داد اما قرار است با وی صحبت کنم و امیدوار هم هستم به نتایج خوبی برسیم.

وی در ادامه افزود: به طور قطع فوتبال روز به روز روند رو به رشدی داشته است و ما نیز امیدواریم حضور قدرتمندی داشته باشیم.

شجاعی بیان داشت: خدا را شکر هیچ مشکلی به لحاظ مالی نداریم و به لحاظ حجاب هم با توجه به موافقت فدراسیون می‌توانیم با آرامش به مسابقات برویم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های این فدراسیون اضافه کرد: قرار است اردوی 30 نفره برگزار شود ودر هر رده سنی فعالیت های زیادی در راستای موفقیت تیم‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به حجاب بانوان هم تاکید کرد: سپ بلاتر جلساتی را برگزار کرده بود و ما نیز جلساتی را با کشورهای عربی خصوصاً نایب رییس اردنی "پرنس علی" تشکیل دادیم قرار بوده تصمیم گرفته شود و صحبت صورت گیرد به نتایج قابل قبولی هم رسیده‌ایم . در اساسنامه هم تصویب شده و مورد موافقت قرار گرفته است و در ماده چهار اساسنامه فیفا به آن پرداخته شده که بانوان با تجهیزات خاص با حجاب کامل روسری که با لباس ما مطابقت دارد در مسابقات شرکت کنند  و دیگر بانوان ما دغدغه‌ای برای مسئله حجاب نداشته باشند و با خیال راحت و انگیزه در بازی‌ها و مسابقات حضور یابند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: امیدورام حضور بانوان محجبه کشورمان در فوتبال بین ‌المللی توأم با عزت و سربلندی کشورمان و رسیدن به قله‌های افتخار باشد تا الگو و سرمشقی برای بانوان سایر کشورها باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بانوان ، شجاعی ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.