سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تدوین استراتژی‌ بلند‌ مدت مهمترین ملزومات اقتصاد مقاومتی است

جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی ضرورت تدوین استراتژی‌های بلند‌مدت اقتصادی، نقشه راه در حوزه‌های نظری و عملی است.

"محمد واحدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای پیروی ازالگوی اقتصادی بومی علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها و تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

وی افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید شود.

جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در تعریف اقتصاد مقاومتی، برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت مقاومت ملی نیاز است.

واحدی بیان داشت: در طرح مساله اقتصاد مقاومتی هدف‌هایی مد نظر قرار گرفته است که از آن‌ها می‌توان به تامین رشد پویای کشور، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تامین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور با اهداف توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی، می‌تواند از محورهای اقتصاد مقاومتی باشد.

جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه  از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو در اقتصاد مقاومتی محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد داخل است، گفت: از الزامات پیاده‌سازی این برنامه تقویت عوامل تولید، توان‌مندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد برای اجرای این برنامه‌ها است. 

واحدی با بیان اینکه مبادله نیروی کار و حضور اتباع مجاز در نهایت موجب ارزآوری شده و به نفع اقتصاد کشور است، مطرح کرد: آنچه به بازار کسب و کار کشور آسیب می رساند، حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور است که نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اگر به تولیدات داخلی توجه شود، کارخانه‌جات ما نیروی کار بیشتری را جذب کرده و بهره‌وری کار نیز افزایش می‌یابد، بنابراین با این روند دست‌مزدها با هزینه‌های زندگی تناسب پیدا می‌کند.

جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: تخصیص بهینه منابع، ارتقاء قابلیت رقابت‌پذیری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و افزایش تولید ملی، بدون توسعه و پیشرفت بخش خصوصی توان‌مند و رقابت‌پذیر میسر نیست. 

واحدی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی ضرورت تدوین استراتژی‌های بلند‌مدت اقتصادی، نقشه راه در حوزه‌های نظری و عملی در راستای اهداف اقتصادی بوده که در دهه پیشرفت و عدالت برای دستیابی به برنامه‌های کلان اقتصادی در چشم‌انداز 20 ساله"افق1404" و اهتمام به اجرای موثر اصل 44 قانون اساسی آمده است.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم از نتایج اقدامات در زمینه اقتصاد مقاومتی مخاطرات را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی عموم مردم از نتایج سایر برنامه‌های کنونی و گذشته، هم‌چون خوصی‌سازی و به‌ویژه هدف‌مندسازی یارانه‌ها، بسیار سودمند است و باید توجه داشت که اعتماد عمومی، مهم ترین رکن و بستر به ثمر رسیدن هر برنامه‌ای است.

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.