سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدارهای دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین؛

معاون بان‌ کی‌مون: نيروهای روسيه پايگاه های ارتش اوکراين را در جزيره کريمه محاصره کردند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با مقامات اوکراین و اتحادیه اروپا در کیف خبر داد. این در حالیست که معاون بان کی مون دبير کل سازمان ملل اعلام کرد نيروهای روسيه پايگاه های ارتش اوکراين را در جزيره کريمه محاصره کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مارتین نسیرکی ظهر دو‌شنبه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران، تلاش‌های این سازمان را درباره بحران اوکراین تشریح کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون روز دوشنبه در ژنو در دیدار با سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه درباره بحران اوکراین گفتگو و بر اهمیت اقدامات تنش‌ زدا تأکید کرد. 

وی افزود: بان کی مون همچنین روز یکشنبه با برخی از سران اتحادیه اروپا برای یافتن راه‌حل مسالمت آمیز در بحران اوکراین، تلفنی گفتگو کرده است.

نسیرکی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نگرانی مقامات روسیه برای امنیت شهروندان روسی‌ در اوکراین گفت: دبیرکل سازمان ملل همه طرف ها را به احترام به استقلال، وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین فراخوانده و تأکید کرده است اکنون مهمترین اولویت، بازگرداندن آرامش و تنش‌زدایی از طریق گفتگو است.

وی افزود: منظور اصلی از این فراخوان، فدراسیون روسیه است که دبیرکل سازمان ملل در گفتگوی خود با وزیر امور خارجه این کشور خواسته است تا روسیه از هر اقدامی که موجب تشدید وضعیت در اوکراین می‌شود، خودداری کند و به روابط سازنده با مقامات اوکراین بپردازد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تحرکات مردمی در طول مرزهای اوکراین و نیز وجود برخی اخبار و گزارش‌های متناقض در این زمینه گفت: از آژانس پناهجویان سازمان ملل برای ارائه اطلاعات صحیح در این زمینه، درخواست کرده است.

مارتین نسیرکی در تشریح اقدامات سازمان ملل در بحران اوکراین افزود: نماینده دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه وارد کیف، پایتخت اوکراین شده و گفتگوی خود را با مقامات این کشور و سفیر سوئیس که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال جاری را برعهده دارد، آغاز کرده است.

وی گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا سازمانی منطقه‌ای برای نقش‌آفرینی در قاره اروپاست و برای حل بحران اوکراین از تلاش‌های مختلف سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده می‌شود.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین از برگزاری نشست مجدد شورای امنیت در عصر دوشنبه درباره اوضاع در اوکراین خبر داد.

این در حالیست که معاون بان کی مون، دبير کل سازمان ملل، اعلام کرد نيروهای روسيه پايگاه‌های ارتش اوکراين را در جزيره کريمه محاصره کردند. 

وي افزود روسيه سياست هايش را در اوکراين تحت عنوان دفاع از شهروندانش توجيه مي کند.‎

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.