وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه اعلام کرد هیچ کشوری حق ندارد به بهانه حمایت از شهروندان خود به کشور دیگری حمله کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، کارل بیلدت دیشب پس از ورود به بروکسل برای شرکت در نشست اضطراری وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به منظور بررسی تحولات اوکراین به خبرنگاران گفت هیچ کشوری به بهانه پشتیبانی از شهروندان خود نمی تواند به کشور دیگر حمله و بخشی از آن را اشغال کند .

بیلدت افزود پیش بینی می شود در نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اقدامات روسیه در اوکراین به ویژه حضور نظامیان روسی در شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین به شدت محکوم شود .

وزیران امور خارجه روسیه در این نشست همچنین از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست خواهند کرد تا نظامیان این کشور را از شبه جزیره کریمه خارج کند .

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه هم دیروز گفت اولویت اصلی غرب در شرایط فعلی ابتدا جلوگیری از مداخله روسیه در امور داخلی اوکراین و سپس انجام مذاکره با مسکو است .

فابیوس تاکید کرد کاملا روشن است که روسیه با اعزام نیرو به شبه جزیره کریمه قوانین بین المللی و حاکمیت اوکراین را نقض کرده است اما هنوز زود است که درباره حمایت نظامی غرب از اوکراین و یا تحریم تسلیحاتی علیه روسیه سخن بگوییم .

از طرف دیگر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد روسیه با تصرف شبه جزیره کریمه بهای گزافی پرداخت خواهد کرد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار