سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمایی از کتاب "زندان‌الرشید" مطرح شد:

ناگفته‌های تلخ را بگویید و نگارنده ثبت کند

ناگفته‌های تلخ بنابر گفته‌ی "سید مهدی خاموشی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مانند روایت استقامت سرداران پر آوازه کشورمان گفتنی و ثبت شدنی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از کتاب "زندان‌الرشید" که امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد. حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، استقامت را واژه‌ای دانست که بارها در قرآن در قالب سوره‌های "هود" و "جن" با آن برخورد کرده‌ایم و گفت: من کتاب رئیس ستاد ششم نیروی زمینی سپاه "علی اصغر گرجی‌زاده" را خواندم و می‌خواستم استقامتی که سردار پرآوازه ما در جبهه حق داشت را کمی نظاره‌گر باشم و می‌دانم که آنها چه کسی هستند، این‌ها بزرگانی بودند که مستوری کارشان بود و امنیت اطلاعات بودند.  

وی افزود: من فکر می‌کنم بیان این واقعیت که افراد مؤمن و مجاهد فی سبیل‌الله امیدشان به خداست و اول و آخر راهشان خداست راه مکتب امام (ره) و امام حسین (ع) یعنی فقط شهادت است و کسی در این راه خودکشی نمی‌کند. 
 
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ ناگفته‌های تلخ را باید بگوییم و نگارنده ثبت کند.

در بخش دیگری از مراسم رونمایی از کتاب "زندان الرشید"، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تقریبا 40 الی 50 صفحه اول کتاب "زندان‌الرشید" را خوانده گفت: فکر کردم "گرجی زاده" پیش من نشسته و با ادبیات خود حرف می‌زند زلال و بدون هیچ اضافه‌ای، او  بود که با من حرف می‌زد.  

وی ادامه داد: حقیقت دارد، البته اگر همه آنها که در جزیره حضور داشتند می‌توانستند مثل "گرجی‌زاده" حرف بزنند، خوب بود. آسمان آنجا در پایان جنگ پر از شیمیایی شده بود همه جبهه ما از جنوب و شرق گرفته تا در آب و هوا سراسر بمباران بود.
  
به گفته محسن رضایی از زمین و آسمان به بدترین شکل حمله می‌شد و اصلا استاندارد و قواعد بین‌المللی مطرح نبود.
  
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جزایر مجنون چند میلیارد ذخیره نفت داشت و صدام هیچ قانونی را ملاحظه نمی‌کرد گویی همه‌ی کشورهای پشتیبان او نه تنها آمریکا به او اجازه همه‌گونه بمباران را داده بودند اگر بمب اتم داشت از آن هم استفاده می‌کرد اما به آنجا نرسید.  

وی تصریح کرد: عراقی‌ها اگر پاسدار می‌گرفتند او را جدا می‌کردند لذا مشخص بود که با یک فرماندهی پاسدار چه می‌کردند و "گرجی‌زاده" امتحانی در اردوگاه‌های عراق داد که اگر بیشتر از جهاد نبود کمتر از آن هم نبود.  

رضایی با تأکید براینکه نبرد معنوی در اردوگاه‌ها کمتر از نبرد نظامی پشت سنگرها نبود خاطر نشان کرد: عراقی‌ها می‌ترسیدند خبرنگاران را بیاورند با اسرای ما حرف بزنند روح بزرگ "گرجی‌زاده‌"ها سرمایه‌ کمی برای ملت ما نبود.

لازم به ذکر است؛ طبق سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران پیش از دفاع مقدس 300 سال بود که شکست پشت شکست داشت روح مقاومت آمده در کتاب "زندان‌الرشید" به ما عزت و افتخار داده و جوانان امروز به سختی آنچه در این کتاب آمده را باور خواهند کرد.  

گفتنی است؛ رضایی دفاع مقدس را رمز پیدا کردن تاریخ و روشن شدن آدرس کشورمان دانست و گفت: انقلاب و جنگ ما یکبار دیگر مفاهیم را جان داد و ارزش‌ها را روح بخشید.  


انتهای پیام/اق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.