سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثرات مخرب استرس بر روی نوجوانان

یک روانشناس گفت:‌ استرس بش از حد بر روان و جسم نوجوانان تأثیر می‌گذارد.

شیده جلالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شیوه‌های تربیتی، روی استرس کودکان و نوجوانان تأثیر زیادی دارد.
 
وی در ادامه الگو برداری از والدین را عامل دیگری از استرس کودکان دانست و افزود:‌ به دلیل اینکه نوجوان در سنی است، که یا تغییرات هورمونی و مسائل اجتماعی جسمی و روحی روبروست در ارتباط با والدین خود از تحمل پایین برخوردار است، از این رو آموزش و شیوه عملکرد افراد دیگری از جمله والدین را می‌آموزد.
 
وی ادامه داد: هر گونه درگیری، والدین موجب برانگیختگی و استرس بیشتر فرزند می‌شود زیرا آن‌ها را منبع حمایتی خود می‌داند این درگیری‌ها موجب سلب اطمینان و آرامش او می‌شود.
 
جلالی در ادامه تأکید کرد: در نوجوانی هیجان خود به خود بالاست و موجب می‌شود مسائل را بزرگتر از آن چه که هست ببیند و همین امر باعث قضاوت‌های عجولانه می‌شود و این استرس بیش از حد روی انرژی روانی نوجوان مانند تغییر رفتاری و جسمی او تأثیر می‌گذارد.
 
جلالی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از یک تربیت بدون خشونت همیشه مبنی بر آن است که تربیت کننده،‌جوان را همان طور که هست بپذیرد نه آن طور که دلش می‌خواهد در جاهایی که نیاز به کمک دارد به او کمک کند و ملایمت تنها راه ممکن برای عمل به یک تربیت بدون خشونت است.
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: مخرب ، استرس ، نوجوان ، جسم ، سن ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.