سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش؛

هرچه درآمد بیشتر، مالیات کمتر/ فرار غول‌های اقتصادی امریکا از پرداخت مالیات

با توجه به گزارشات تازه منتشر شده از نتیجه مطالعات در زمینه بهره‌وری شرکتها پس از معافیت مالیاتی ۲۶ شرکت قدرتمند در ایالات متحده امریکا از جمله بوئینگ، جنرال الکتریک و ورایزن هیچ مالیات بر درآمد فدرالی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ پرداخت نکرده اند.

26 شرکت قدرتمند در ایالات متحده امریکا هیچ مالیات بر درآمد فدرالی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲  پرداخت نکرده اند. این گزارش توسط گروه حمایت عمومی از شهروندان در راستای عدالت مالیاتی حاصل مطالعه بر روی ۲۸۸ شرکت از میان شرکتهای فورچون ۵۰۰ است که هر ساله از ۲۰۰۸ تا کنون به ثبت رسیده است. این ۲۸۸ شرکت سودآور به طور موثر تنها ۱۹.۴ درصد مالیات بر درآمد فدرالی پرداخته اند این مبلغ به مراتب کمتر از ۳۵ درصد نرخ قانونی پرداخت مالیات است. در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به این فرارهای مالیاتی پرداخته و نتیجه می‌گیریم بازار آمریکا، بازاری غیر رقابتی است.


بنا بر گزارش هافینگتون پست، ۹۳ شرکت یا به بیان دیگر یک سوم از این شرکتهایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند به طور موثر کمتر از ۱۰ درصد در این دوره زمانی مالیات پرداخت کرده اند. 

***  هرچه درآمد بیشتر، مالیات کمتر
مدافعان پرداخت مالیات کم توسط شرکتها معتقدند میزان قانونی 35 درصد مالیات در آمریکا بیش از هر کشور دیگری است. منتها این گزارش به چگونگی نحوه دور زدن قانون برای فرار از مالیات توسط توانمندترین شرکتها در ایالات متحده و طرح های حسابداری مخصوص برای پایین نگه داشتن نرخ سود در دفاتر مالیاتی هر شرکت پرداخته است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مالیات پرداختی 288 شرکت در طول این پنج سال جمعا معادل 364 میلیارد دلار بوده که از قرار سال 2008، 56 میلیارد دلار، سال 2009، 70 میلیارد دلار، سال 2010، 80 میلیارد دلار، سال 2011، 87 میلیارد دلار و سال 2012 70 میلیارد دلار بوده است.

تنها مالیات 25 شرکت از میان 288 شرکت معادل 174 میلیارد از مبلغ کل 364 میلیارد دلار است. در این میان شرکت ولز فارگو بیشترین میزان مالیات یعنی 21 میلیارد و 600 میلیون دلار در این دوره  پنج ساله پرداخت کرده است.

 
به گزارش راشا تودی، از هر یازده شرکت مورد مطالعه در میان این 288 شرکت، برای یک شرکت نرخ مالیات بردرآمد فدرال موثری معادل صفر درصد در طول این پنج سال در نظر گرفته شده است. شرکت پپکو که ارائه دهنده خدمات اجتماعی در ناحیه کلمبیا، مریلند و بخشهایی از نیوجرسی است، کمتر از تمام شرکتهای داخل لیست در طول این پنج سال مالیات پرداخت کرده است.



***  لابی‌گری و آشفته بازار قانون، راه را برای فرار مالیاتی فراهم کرده
شرکتهایی که پایین ترین میزان پرداخت مالیات بر درآمد موثر را در طول این پنج سال پرداخت کرده اند عبارتند از شرکتهای مربوط به: خدمات عمومی (2.9 درصد)، ماشین آلات صنعتی (4.3 درصد)، ارتباطات از راه دور (9.8 درصد)، نفت و گاز و خطوط لوله (14.4 درصد)، حمل و نقل (16.4 درصد)، هوافضا و دفاع (16.7 درصد) و مالی (18.8 درصد).

بر اساس این مطالعه این شرکتها تقریبا از طرق قانونی مجاز به پرداخت مالیات با نرخهای اندک بودند، این طرق بی هیچ حصری عبارتند از، پناهگاه های مالیاتی دریایی، استهلاک دارای بر اساس تداوم سرمایه گذاری، سهام، معافیتهای مالیاتی صنایع خاص.

بر اساس نظر منتقدان بر این سیستم آشفته مالیاتی، لابی گری در سیستم تجاری ایالات متحده باعث فرار مالیاتی غولهای تجاری شده است. جالب اینجاست که با وجود نرخ بالای فرار مالیاتی، باز هم منتقدان معتقدند نرخ مالیات در امریکا بیش از دیگر کشورهای است.

این هفته رئیس کمیسیون راه و روشهای مجلس نمایندگان ایالات متحده، دیو کمپ، یک طرح اصلاح مالیاتی که در آن حداکثر نرخ مالیات به 25 درصد کاهش می یابد را تقدیم نمود.


مناقشاتی چند میان شرکتها و CTJ که این مطالعات را انجام داده در گرفته است؛ شرکتها مدعی هستند که این مطالعات بار مالیاتی شرکتها را نادیده گرفته و سطوح ایالتی و محلی را در نظر نگرفته است.

این یافته ها در حقیقت رد این ادعا است که شرکتهای بزرگ در ایالات متحده بیش از دیگر کشورها مالیات پرداخت می کنند؛ به همین دلیل می توان گفت ایالات متحده کشوری غیررقابتی برای شرکتها و غولهای بزرگ تجاری است.
گزارش از مغانی

منابع:
http://rt.com/usa/low-corporate-tax-rates-275/

http://www.huffingtonpost.com/2014/02/25/corporation-tax-rate_n_4855763.html

http://www.reuters.com/article/2014/02/26/us-usa-tax-corporate-idUSBREA1P04Q20140226


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.