سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست معاون اول رئیس‌جمهور از مردم؛

پیشنهاد شما برای "سقف درآمدی یارانه‌بگیران" چقدر است؟/ توزیع 137 هزار میلیارد تومان یارانه بدون هیچ برنامه سودمندی

معاون اول رئیس‌جمهور در صفحه فیسبوک خود با بیان اینکه بودجه‌ای که می‌توانست صرف اشتغال و توسعه و آبادانی کشور شود، بدون هیچ برنامه سودمندی بین 77 میلیون نفر توزیع شد، از مردم درخواست کرد تا پیشنهادات خود را در مورد "میزان سقف درآمدی یارانه‌بگیران" مطرح کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "اسحاق جهانگیری"، معاون اول رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت:
 
«مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها؛ اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم، مناسب دیدم ابتدا یکی از اشکالات مرحله اول را اجمالاً با هم مرور کنیم، سپس برای اجرای مرحله دوم ازشما دوستان هم کمک فکری بگیرم.
 
یکی از اشکالات مرحله اول عدم تعادل در منابع و مصارف بود. بودجه‌ای که می‌توانست صرف اشتغال و توسعه و آبادانی کشور شود، بدون هیچ برنامه سودمندی بین 77 میلیون نفر توزیع شد. (این رقم بالاتر از جمعیت کشور است در حالی که تعداد قابل توجهی از افراد هم از همان ابتدا برای دریافت یارانه‌ ثبت‌نام نکردند) طی این مدت کل درآمد دولت از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی 92 هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که طی این بازه زمانی مبلغ 137 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه توزیع شده است.

خوب است بدانید که کسری این مبلغ یعنی 45 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت و بانک مرکزی برداشت شده است؛ به عبارت ساده‌تر این رقم- که 4 برابر بودجه عمرانی کشور است- به قیمت توقف فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به بخش یارانه‌ها منتقل شده است.
 
این در حالی است که طبق قانون می‌بایست نصف رقم 92 هزار میلیارد تومان نیز به بخش عمومی و تولید اختصاص داده می‌شد (یعنی 46 هزارمیلیارد تومان). خوب است بدانید که این تکلیف قانونی هم انجام نشده و بخش عمومی و تولید کشور نیز از کمکی که در قانون پیش بینی شده بود، محروم گردید.
 
اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی هستیم طبق قانون، دولت مکلف است که یارانه را به متقاضیان نیازمند اختصاص دهد و برای شناسایی آن‌ها سقف درآمدی بگذارد. برخی کارشناسان، درآمد معاف از پرداخت مالیات، یعنی ماهی یک میلیون تومان (سالی 12 میلیون تومان) را به عنوان سقف درآمد برای هر خانوار جهت دریافت یارانه پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر نیز با توجه به جمیع جهات، درآمد ماهیانه دومیلیون و پانصد هزار تومان (سالانه سی میلیون تومان )و برخی دیگر رقم هایی بین این دو را در نظر دارند. طبعاً هر قدر تعداد یارانه بگیران بیشتر شود برای تامین منابع آن باید یا قیمت حامل‌های انرژی مثل بنزین و گاز و برق و... افزایش یابد یا مقدار یارانه کمتری به افراد اختصاص داده شود.
 
امروز سوال من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است؟
 
به عبارت دیگر با توجه به برنامه‌های دولت برای بهبود خدمات مربوط به بهداشت و سلامت،چه سقف درآمدیی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟
 
ممنون می‌شوم چنانچه در حد یکی دو سطر هم مبانی استدلالتان را بیان فرمایید.»

 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
حسینی
۱۱:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
مبلغ سه میلیون بانرخ تورم چهل درصد مناسب است.
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
سه میلیون تومان بادر نظر گرفتن دختران دم بخت خانواده - فرزند دانشجو داشتن - پسر دانشجو و ازدواج نکرده - قسط بانک - من خودم ماشین دارم با وام بانکی خریدم هنوز قسط بانک تمام نشده ماشینم از کار افتاده و نزدیک به اسقاط می باشد
محمد
۲۲:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من خانواده های دارای حقوق کمتر از یک ونیم میلیون تومان در ماه واقعا به این یارانه نیاز دارند البته اگر اعلام انصراف از طرف خود افراد صورت بگیرد ویا یارانه خود را به نیازمندان واقعی اهدا کنند زیباتر وپسندیده تر است
sajed
۱۳:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
سلام
الحمدلله که قرار است از فروردین 25 تعرفه درصد برق خانگی هم زیاد شود
حقوق زیر سه میلیون تومان را یارانه بدهید
حسن
۱۳:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با سلام.به نظر بنده برای کارگران که بیمه تامین اجتماعی هستند سقف معنی ندارد .چون این کارگران تضمین شغلی ندارند .این ماه هرچقدر هم که بگیرند ، ممکن است ماه بعدی بیکار باشند.هرچند که کارفرمایان ممکن است حداقل دستمزد را برای کارگران در لیست بیمه وارد کنند ولی بیشتر این کارگرهای بدبخت همین حداقل پایه حقوق را هم نمیگیرند و متاسفانه اداره کار هم به هیچ وجه پیگیر این مسائل نیست که به این شرکتها و کارگاهها سر زده و از میزان دریافتی واقعی این قشر بیچاره مطلع شده و اقدامات لازم را انجام دهد.به هر حال زیر 2500000 باید یارانه بگیرند.
حمید
۱۳:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
اگه بجای پول به مردم امکانات بدن خیلی بهتره.
به امید اون روزی که وقتی نوزادی متولد میشه دفترچه بیمه شو توبیمارستان بهش بدن و شروع کنن به برنامه ریزی برای اون از تحصیل رایگان تا کار و بازنشستگی . البته اصلش هم همینه...
این یک آرزوی دست یافتنی است اگه بخوایم
مسعود
۱۳:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با این شرایط و قیمت ها، کمتر از دو و نیم میلیون تومان استحقاق دریافت یارانه دارد. به ویژه خانواده هایی که فقط یکی از زوجین شاغل می باشند.
باقر از دير بوشهر
۱۳:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من سقف درآمد بين دو ميليون تا دو نيم ميليون باشه خوبه بالاترش باشه يارانه نگيره بهتره
علی اکبر
۱۳:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
وزیر محترم فرمودند داشتن خانه و ماشین از ملاک های ماست . آیا کسی که با وام و دربه دری 70متر خانه خریده با کسی که خانه چند هزار متری یا ماشین چند صد میلیونی دارد یکسان می باشد . هر دو صاحب خانه و ماشین هستند.
رحیم
۱۲:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با سلام . من خانه و ماشین دارم اما با وام مسکن خانه خریده ام و ماهانه سیصد هزار تومان فقط یکی از اقساط من می باشد. در ماه نزدیک به هشتصد هزار تومان وام می دهم . حالا خودتان قضاوت کنید یک فرهنگی با ماهانه حدود یک میلیون تومان درآمد می تواند یارانه نگیرد.؟
حبیب الله
۱۲:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با این اوصاف شما فقط می توانید یقه حقوق بگیران بیچاره را بگیرید و از روی فیش حقوقی آن ها قضاوت کنید. ام کسانی که ماهانه چندین میلیون درآمد دارند و هیچ جایی هم معلوم نیست چه می شوند.؟ خدا کند بی عدالتی نشود.
رضا
۱۲:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
سلام
يارانه دكترها وزيران و مديران و خلاصه كساني كه بالاي سه ميليون تومان ميگيرند قطع كنيد
(ضمنا به فكر يارانه جانبازان هم باشيد)
علی
۱۲:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
باید بر اساس تعداد خانوار برای هر نفر از اعضای خانواده میزان درآمد یک ملیون تومان در ماه کافی است به عنوان مثال برای یک خانوار پنج نفره ماهیانه درآمد پنج ملیون تومان در شرایط کنونی لازم می باشد
کارمند ساده
۱۱:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
به افرادی که در سال 30 میلیون تومان کمتر درآمد دارند یارانه وسبد تعلق بگیرد
رضا
۰۸:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
کارمندان آموزش و پرورش که واقعا" مظلوم واقع شده اند در صورت صلاح دید یارانه برای شان تعلق بگیرد
کارمند
۰۸:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
3 میلیون تومان
سید حامد
۰۸:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
این مطلب کاملا منطقی است که تعداد خانوار واوضاع سن و سال در آمدی خیلی مهم است .به نظر بنده سقف وکف درآمدی برحسب خط متوسط زندگی نه خط فقر برآورد ودر تعداد خانوار ضرب شود.
جهان
۰۸:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با سلام
با توجه به هزينه هاي بهداشت،حمل ونقل،تحصيل واجاره منزل و....مبلغ 3000000تومان رقم مناسبي است
محمد
۰۸:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
بستگي به تعداد اعضاي خانوار دارد تعداد فرزندان بيشتر =شهريه و هزينه تحصيل و...... بيشتر پس به ازاي سرپرست اصلي خانوار 2ميليون تومان و به ازاي هر عضو ديگر مانند همسر و هر فرزند 750 هزار تومان به سقف حقوق اضافه شود مثال يك خانواده 3 نفره مي شود 3ونيم ميليون تومان.
حسين
۰۷:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
آقاي جهانگيري فكركنم وضعيت حقوقي فرهنگيان آن قدر وخيم است كه ازقشرهاي كم درآمد جامعه هستند.به صلاح است كه سقف را2000000ميليون تومان درنظر بگيريد.
مسعودشفیع
۰۰:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با سلام -به نظر من فقط سقف درآمدی مهم نیست باید مشخص شود سرپرست خانوار چند دانشجو و محصل و دختر دم بخت و خیلی چیز های دیگر که مانمی دانیم گریبان آن را گرفته است.
مهدیان
۲۳:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
توروخداهرکارمیتوانیدبکنیدیارانه راقطع کنیدفقط گرانی رابرداریدمامردم گناه داریم بخدا
امیر
۲۲:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
یارانه فقط به افراد زیر پوشش کمیته امداد وبهزیستی بدهید که واقعا زندگی سختی داراند اگر حقوق حساب شود حقوق یک میلیون ونیم به پایین بدهید
مهدی
۲۲:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
انصراف از یارانه ها باید اختیاری باشد واین همون پولی بود که که دولت برای ارزانتر از تموم شده برق و بنزین و... به ادارات وشرکتهاو... پرداخت میکرد ازجیب مردم ولی هدفمند نبود پس باید پول هر کس به خودش پرداخت بشه چونکه شاید کسی ماشین نداشته باشه که بنزین مصرف کنه .
مهران فدائیان
۲۱:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
زیر یک میلیون و پونصد رو یارانه و سبد.بالای این رقم تا 3میلیون فقط سبد.بالای 3 میلیون هم که نیاز به هیچکدومش ندارن بهشون از همین منبع تسهیلات بدید جهت ایجاد اشتغال و تولید.با این روش هم اشتغالزایی میکنید هم تورم میاد پایین هم اختلاف طبقاتی تا حدودی میاد پایین
رضا
۲۰:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باتوجه به تورم40درصدی ودرامدپایین70درصدمردم تاسقف درامدی4میلیون تومان مستحق دریافت یارانه هستند
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من که یک کارمند هستم باید براساس تورم و تعداد نفرات یک خانواده وهزینه های خانواده برای ما که شش نفر هستیم با تورم حالا سه میلیون تومان را برای دریافت یارانه منا سب میدانم البته حقوق من یک میلیون تومان است
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
اگر این یارانه اندک را ازمردم بگیرید باز هم با این برنامه ریزی مشکلا ت مردم حل نخواهد شد
رستم
۲۰:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
یک خانواده 5 نفره هستم فرزندم دانشگاه ازاد تحصیل می کند .سایر فرزندانم بزرگ و همه در شرف ازدواج هستند نزدیک به 500000 تومان قسط وام می دهم فرهنگی هستم بزرگوار شما سقف گرفتن یارانه را برای من مشخص کنید .
بی نام
۲۰:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
به نظر بنده سقف حقوقی که دولت زیر آن رقم را خط فقر اعلام مینماید باید یارانه تعلق بگیرد.
یونس
۲۰:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
در شرایط فعلی 3000000 تومان
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
حداقل خط فقر ویکزندگی بسیار معمولی دو میلیون و پانصد هزار تومان است .بدون مسافرت ومخارج دیگر فقط مخارج اولیه
یک فرهنگی
۲۰:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باسلام باتوجه به نرخ تورم در کشور و عدم افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم همین مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان مناسب است چرا که هیچ کدام از کارمندان دولت بالاتر از این مبلغ نمیگیرند بنابراین باید یارانه شامل همه کارمندان دولت شود چون واقعا و شاید پایین ترین درامد را کارمندان دولت دارند
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام به نظر من هدف مندي در فاز دوم را اجرا نكنيد چون باعث نارضایتی مردم مي شود
علی
۱۹:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
دولت هر چند قوی عمل کند فقط میتواند میزان درآمد کارگران وکارمندان را مشخص نماید و میزان درآمد کسانیکه شغل آزاد دارند ودرآمد نسبتا خوبی هم دارند و تعدادشان هم کم نیست قابل برآورد نمیباشد ودرنهایت حق کارمند وکارگر ضایع میگردد . هم اکنون در آمد ماهیانه دو تا سه میلیون تومان جواب گوی مخارج یک زندگی متوسط را ندارد. لذا پیشنهاد میکنم یا به همه یارانه داده شود یا به هیچ کس پرداخت نشود ودر عوض قیمت حامل های انرژی کاهش یابد .
پورفیض
۱۹:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
چرا فقط درآمد ماهیانه رادرنظر می گیرند مگر غیرازکارگروکارمند افراددیگری را نمی شناسید همه حقوق بگیران باید یارانه بگیرند
علی
۱۹:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام
من یک بازنشسته هستم آیا شما بین یک خانواده جوان 4 نفره و یک خانواده 4 نفره بازنشسته نباید تفاوت قائل شوید
آیا ما که یک دختر عروس کردیم و 2دختر دیگر باید عروس کنیم و با یک خانواده جوان نباید از نظر درآمد متفاوت باشیم
کامران
۱۹:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با اینکه خودم نیاز دارم ولی حاضرم کلا حذف بشه و صرف کارهای زیر بنایی کشور و اشتغال و بهداشت و خدمات اجتماعی و محیط زیست بشه.از ما که گذشت لا اقل نسل اینده مشکلات زیر بنایی ما رو نداشته باشن.
ali
۱۹:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سقف درامد به نظر من 1 میلیون تومان
چون یارانه فشار بزرگی به اقتصاد کشور وارد میکند
هر چه کمتر یارانه بگیر در کشور وجود داشته باشد این فشار کمتر است
پس باید این تعداد افراد را به حداقل رساند
کسانی که واااقعا نیازمندند
محرم شمالی
۱۸:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
یک میلیون تومان خوب است
محمد از سمنان
۱۸:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سقف یک و نیم میلیون تومان خوب است
محمد رضا فلاحی
۱۸:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام : با اماری که کارشناسان از خط فقر ارائه می کنند ومیگویند که دومیلیون وپانصد هزار تومان مرز فقر وغیر فقر است این مبلغ باید سطح قرار گیرد وخانوادهایی که کمتر از مبلغ فوق درامد دارند یارانه بگیر شوند
ملتی
۱۸:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
یارانه براساس خط فقر-تورم-گرانی-و...محاسبه فرمایید
کریمیان
۱۷:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
بنظر میرسد پیشنهاد درآمدکف مالیاتی معقول باشد
سعید از نهاوند
۱۷:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با توجه به هزینه های بالای زندگی سقف حقوق ماهیانه دو میلیون تومان تا دومیلیون و پانصد هزار تومان خوب است
اسد
۱۷:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باسلام
اگر خانواری حساب شود خیلی بهتر است مثلاخانواده2نفره بادرآمد1میلیون تومان
3نفره1/250/000تومان
4نفره1/500/000تومان
و...
صبا
۱۷:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باعرض سلام با نرخ سال اینده 2800000کمتر یارانه نقدی دریافت کنه
جواد شاملو
۱۷:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
اعتقاد من این است که یارانه نباید به همه مردم تعلق بگیرد ولی در کشور عزیزمان چون آمار دقیق و حتی ابزار دقیقی برای مشخص نمودن افراد پردرآمد و کم درآمد نیست بنابراین باید به همه بدهند.فقط به افرادی که واقعا مسجل و معلوم است که پر درآمد هستند ندهند.
علی
۱۶:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام کرایه خ.نه200هزارشهریه...200هزارخوراک300هزارقبوض100هزارکرایه اتومبیل100هزارپوشاک100هزارغیرمترقبه100هزار....2500000هزاردرامدکمتر یارانه بگیره
علی شاه رجبی
۱۶:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با سلام وخسته نباشید به همه اعضا دولت .
اگر مشکل شما یارانه پرداختی است مگر ماهی 45 هزار تومان چه گره ای از مردم باز می کند همه موافق هستند شما یارانه را به طور کلی قطع کنید و لی حامل های انرژی تغیری نکند در این صورت نه تورم داریم و اینکه مشکل دولت هم حل می شود .
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با توجه به تورم مبلغ 2000000تومان درآمد و کمتر خوب است
محمد
۱۶:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با سلام ماهی 2میلیون کافی است به شرطی که وام مسکن و وام خودرو و اقساط مایحتاج دیگرو.... نداشته باشیم که در اینصورت به این مبلغ اضافه می شود ولیکن ممکن هست فردی 1/5میلیون حقوقش باشد ولیکن بعداز کسر مانند بیمه و ... و موارد بالا(قسط وام مسکن خودرو و...)کلا چیزی در آخر نماند.
علی
۱۶:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
اصلا یارانه ندهید تا تورم وقیمت دلار وسکه وهمچنین قیمت حامل های انرژی و غیره بیاد پایین باتشکر از زحمات فراوانتان
علی
۱۵:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باتوجه به هزینه ها و افزایش های جدید مبلغ چهارمیلیون تومان در ماه سقف مناسبی است.
بازنشسته
۱۵:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
فرض بگیریم سقف حقوق یارانه بگیران سه میلیون تومان باشد باید توجه داشت حقوق سه میلیونی یک جوان شاغل با حقوق سه میلیونی یک بازنشسته زمین تا آسمان فرق دارد یک بازنشسته فرزندان بزرگ بامخارج بالا دارند فرزندان دانشجو دارند فرزنددختر وپسر دم بخت دارند ودهها هزینه دیگر که با ید این موارد لحاظ شوند.
ali13
۱۵:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
نصف حقوق وزرا

جانباز 50% بیگی
ناشناس2000
۱۴:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
بسمه تعالی
برادر ارجمندجناب آقای جهانگیری
کارمند بازنشسته فرهنگی هستم با پاداش شانزده میلیون تومان بازنشسته شدم وقتی تبعیض ها را می بینم احساس بد و نا امیدی به من دست میدهد وقتی می بینم افرادی با حقوق بالای پنج میلیون یا بیشتر متاسفانه نان مدرک شان را می خورند ولی فرهنگی مثل اینجانب با سه فرزند دانشگاهی با حقوق زیر یک میلیون که قادر به ترمیم دندان هایمان نیستیم از پس هزینه های درمانی خود بر نمی آییم لطفا شما برای افرادی بدتر از من طرح دهید
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام
اقاي مهندس جهانگيري از اينكه از مردم نظر خواهي بعنوان يك شهروند از شما تشكر ميكنم
باتوجه به اينكه اقتصاد كشور دچار ركود هست بنظر من به افرادي كه درامد ماهانشون كمتر از يك ميليون تومان هست تعلق گيرد بشرطي كه قيمت حامل هاي انرژي زياد گران نشود و مبلغ يارانه ها هم از اين بيشتر پرداخت نشود
ستار سالاری
۱۴:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
با سلام و صلوات بر محمد و ال محمد (ص)
جناب آقای جهانگیری خسته نباشید وقت شما بخیر و خوشی باشه انشالله
مبلغ دومیلیون بهترین گزینه میباشد
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
ماهی یک میلیون خیلی کمه, طرف دو تا بچه هم داشته باشه با پول آب و برق نمی تونن زندگی کنند بازم سالی سی میلیون عادی تره
ایرانی
۱۴:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
درآمد بالای 5/2 میلیون نباید یارانه بگیرد.درآمد کمتر از این که زیر خط فقر است.خداییش درامد ماهی یک میلیون خیلی کم است.ضمنا جمعیت زیادی در ایران درامد بالای 3 میلیون دارند که با حذف آنها مشکل تا حدودی حل میشود.