سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

ابراز بی اطلاعی ظریف از محور چهارجانبه جهت حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من هنوز نشنیده‌ام که یک محور چهارجانبه برای حل بحران سوریه ایجاد شود اما اعتقاد دارم همانگونه که وزیر خارجه قطر گفت تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری که عصر امروز (چهارشنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می‌تواند تجربیات خود را برای مبارزه با تروریسم به کشورهای دیگر انتقال دهد؟ گفت: مشکل تروریسم مشکل یک کشور و یک منطقه نیست بلکه مشکلی است که همه با آن مواجهیم و نیازمند همکاری، همفکری و راه حل چندجانبه است.  
 
وی تصریح کرد: ما نیاز داریم زمینه همکاری در منطقه برای جلوگیری از اختلافات مذهبی و افراط گری و رسیدن به یک منطق مشترک بر اساس منافع و نگرانی مشترک فراهم شود.  
 
ظریف ادامه داد: ما به عنوان قربانی که امروز تعداد قابل توجهی از هموطنانمان قربانی مسائل تروریستی شدند اعتقاد داریم که همه کشورها زمینه‌ها و منافع مشترک دارند، به همین خاطر ما برای همکاری با همسایگان دست دراز کرده‌ایم چرا که معضل مشترک همه ما را به صورت یکسان تهدید می‌کند.  
 
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیته چهارجانبه‌ای برای حل بحران سوریه تشکیل شده است؟ بیان داشت: من هنوز نشنیده‌ام که یک محور چهارجانبه برای حل بحران سوریه ایجاد شود اما اعتقاد دارم همانگونه که وزیر خارجه قطر گفت تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و راه دیگری وجود ندارد.  
 
وی ادامه داد: تنها کسانی که می‌توانند آینده سوریه را تعیین کنند مردم این کشور هستند و در منطقه هر کس دیگر که علاقمند به پایان بحران و فاجعه انسانی‌اند باید به مردم سوریه کمک کند و این اولین اشتراک ما است.  
 
ظریف اضافه کرد: ما در چند مورد مهم دیدگاه مشترک داریم؛ اول اینکه جنگ باید در سوریه تمام شود و دوم اینکه تنها راه حل سیاسی بوده و نظامی نیست و سومین راه حل این است که مردم سوریه آینده کشورشان را تعیین کنند و چهارمین مورد اینکه ما باید به مردم سوریه برای انجام این راه حل کمک کنیم.  
 
وزیر خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: نقاط مشترک بیشتر از موارد اختلافی است و ما امیدواریم همه دولت‌ها برای پایان بحران کمک کنند.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ظریف ، وزیر ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.