وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امنیت منطقه نیازمند همکاری بین کشورهای ساحلی است و ما بر این مبنا آماده گفتگو هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری که در وزارت خارجه و با حضور وزیر خارجه قطر برگزار شد گفت: ما همواره ارتباطات بسیار خوبی با همه همسایگان بویژه با قطر داشته‌ایم، گفتگوهای مفیدی که در سفر چند ماه قبل با مسئولین عالی رتبه قطری داشته‌ام و خوشحالم که این گفتگوها را ادامه دادیم.  
 
وی افزود: همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای از مسائلی بود که در این دیدار به آن پرداخته شد، البته درباره مسائل دوجانبه گفتگوهای خوبی صورت گرفت و قرار است یک کمیسیون سیاسی مشترک داشته باشیم، در خلال چند هفته گذشته معاون وزیر خارجه ایران به قطر سفر کرد و در آینده معاون وزیر خارجه قطر به ایران می‌آید.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی بحث مفید عمل‌گرایانه و معطوف به نتایج عملی داشتیم و قرار است یک کمیته کاری مشترک تشکیل دهیم تا روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بررسی شود.  
 
ظریف بیان داشت: قرار است منطقه آزاد مشترک بین دو کشور ایجاد شود و همچنین در بخش خصوصی فعالیت‌ کنیم و به این بخش کمک برسانیم.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ایران و قطر با هم ارتباط تاریخی دارند اما باید دو دولت روابط را بیشتر تسهیل کنند و همچنین درباره همکاری و همفکری در موضوعات منطقه‌ای و کشورهای عضو شورای همکاری بحث کنیم.  
 
وی گفت: امنیت منطقه نیازمند همکاری بین کشورهای ساحلی است و ما بر این مبنا آماده گفتگو هستیم، همچنین درباره سایر مسائل منطقه‌ای و نگرانی‌های دو کشور از ادامه درگیری‌ها صحبت کردیم و امیدواریم با این گفتگوها دیدگاه‌هایمان را نزدیکتر کنیم.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با بیان اینکه ایران و قطر دارای روابط دیرینه هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر شروع خوبی برای همکاری گسترده‌تر بین دو کشور باشد.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: ظریف ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار