سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس؛

صندوق بازنشستگی "لوکزامبورگ" بانک‌های اسرائیلی را تحریم کرد

صندوق بازنشستگی لوکزامبورگ در پاسخ به نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر از سوی تل‌آویو بانک‌های اصلی رژیم اسرائیل را تحریم کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، صندوق بازنشستگی لوکزامبورگ تصمیم گرفته است در پاسخ به نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر از سوی تل‌آویو بانک‌های اصلی رژیم اسرائیل را تحریم کند.

بر پایه گزارش‌ها، این صندوق اعلام کرده است که 5 بانک اصلی اسرائیل و شماری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به سبب دخالت در طرح شهرک‌سازی رژیم تل‌آویو تحریم خواهد کرد.

این صندوق همچنین در یک گزارش اعلام کرد این بانک‌ها و سازمان‌ها به سبب پشتیبانی از شهرکسازی غیرقانونی رژیم تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و حمایت مالی از آن تحریم می‌شوند.

اسرائیل به سبب فعالیت‌های شهرکسازی غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی با کمپین تحریم گسترده از سوی شرکت‌های اروپایی رو به رو شده است.

2 شرکت از بزرگترین موسسات مالی اروپا تراکنش مالی با شرکت‌های اسرائیلی درگیر در شهرکسازی‌ها را ممنوع کرده‌اند.

اتحادیه اروپا همچنین هرگونه کمک مالی به نهادهای اسرائیلی مستقر در شهرک‌های غیرقانونی را ممنوع کرده است.

انجمن مطالعات امریکایی نیز از تصمیم خود برای تحریم موسسات و دانشگاهیان اسرائیلی به سبب رفتار تبعیض‌آمیز با فلسطینیان خبر داده است.

حضور و ادامه گسترش شهرک‌هاي اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطينيان مانعي جدی را در مسير تلاش‌ها براي برقراري صلح در منطقه خاورميانه به وجود آورده است.

بیش از نيم ميليون اسرائيلي در بيش از ۱۲۰ شهرک غيرقانوني که از سال ۱۹۶۷ ميلادي در کرانه باختري و شرق بيت المقدس ساخته شده است، زندگي مي‌کنند.

سازمان ملل متحد و بيشتر کشورها شهرک‌های اسرائيلي را غيرقانوني قلمداد مي‌کنند؛ زيرا زمین‌هایی که اين شهرک‌ها در آن ساخته شده در جنگ ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند و به همين دليل مشمول کنوانسيون ژنو که ساخت و ساز در مناطق اشغالي را ممنوع اعلام کرده است، می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.