حزب الله لبنان بمباران یکی از مواضع این حزب در شرق لبنان، در جریان حمله صهیونیستها را تأیید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله در بیانیه با اشاره به تجاوزهای مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، اعلام کرد: این تجاوزها به مساله ای عادی تبدیل شده است و سربازان رژیم اشغالگر در این مجال به حمایت و پشتیبانی از آن ها می پردازند. اما مردم فلسطین در قدس اشغالی، به مقابله با این تجاوزات برخاسته اند.

حزب الله خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم قدس با جنایتکاران صهیونیست به شدت درگیر شدند که به زخمی شدن ده ها تن از فلسطینی ها به ضرب گلوله و دیگر ابزار خشونت منجر شد، اما این مقابله، ثمربخش بود زیرا بار دیگر، توطئه تجاوزگران را ناکام کرد و پایمردی فلسطینی ها را در دفاع از مسجد الاقصی به هر قیمت ممکن ثابت کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که تجاوزات روزافزون صهیونیست ها به مسجد الاقصی، اقدامی در خصوص کامل کردن طرح تخریب این مسجد و یهودی سازی قدس شریف است. دشمن صهیونیست از شرایط کنونی بهره می برد تا اقدامات تروریستی خود را ضد اراضی و مردم فلسطین انجام دهد و در این میان، جامعه جهانی و کشورهای عربی بر این اقدامات دشمن اشغالگر سرپوش می نهند.

در ادامه این بیانه آمده است: رژیم صهیونیستی با تعدی به مسجد الاقصی، اهمیتی برای خواسته ها و هشدارهای جهان عرب یا جهان اسلام و اساسا جامعه جهانی قائل نیست و هرکاری بخواهد انجام می دهد و همه کابینه های این رژیم، بدون هیچگونه تردید هر جنایتی که خواستند مرتکب شدند. تا چه رسد به شرایط کنونی که همه درگیر مسایل داخلی و مشکلات روزانه خود هستند.

حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که اسراییل به آن توجه دارد، مقاومت مردم فلسطین و ایستادگی آن ها در برابر توطئه ها و نقشه های این رژیم است به همین دلیل، بر مردم فلسطین است که جایگاه خود را بازیابند و در حد و اندازه ای که از آن ها انتظار می رود ظاهر شوند و به عنوان ملتی مقاوم در برابر دشمن اشغالگر مسئولیت هایی که از آن ها انتظار می رود را محقق سازند.

حزب الله، به ملت فلسطین که در حرم مسجد الاقصی، به مقابله با دشمن اشغالگر رفته اند، درود گفت و حمایت و همبستگی ملت های عربی و اسلامی از این مردم را خواستار شد زیرا این ملت ها همچنان فلسطین و قدس را مساله اساسی و مرکزی خود می دانند و هر آن چه در کشورهای عربی و اسلامی می گذرد، نخواهد توانست اذهان اعراب و مسلمانان را از این مساله بزرگ منحرف کند.

حزب الله لبنان اعلام کرد آنچه درباره حمله به مواضع توپخانه ای یا موشکی یا شهادت نیروهای مقاومت و مواردی از این قبیل گفته شده نادرست است. در حمله اسرائیل هیچ کس شهید یا زخمی نشده و خسارات این حمله صرفا مادی بوده است.

حزب الله در بیانیه خود افزود حزب الله مایل است به مسائل زیر اشاره کند: اولا آنچه در برخی رسانه ها درباره حمله به مواضع توپخانه ای یا موشکی یا شهادت مبارزان یا خبرهای دیگر آمده کاملا بی اساس است.

دوم آنکه این حمله جدید ، تجاوز آشکار به لبنان و حاکمیت و خاک آن است و فقط حمله به خاک لبنان نیست و این حمله مهر تأییدی بر ماهیت متجاوزانه صهیونیستهاست است و به موضعگیری صریح و روشن همگان نیاز دارد.

سوم آنکه این حمله اسرائیل بدون پاسخ مقاومت باقی نخواهد ماند و مقاومت زمان و مکان مناسب و وسیله مناسب را برای پاسخ انتخاب خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
بردران عزیز حزب الله ، تنها راه نابودی رژیم درنده صهیونیستی ، پاسخگوئی قاطع به تعرضات آنان است ، به عنوان یک قانونی و شرعی دفاع از خود . باید بفهمند هر کنشی را واکنشی است .
آخرین اخبار