سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین هزینه جاسوسی از مالیات دهندگان؛

هزینه 8 میلیون دلاری پلیس انگلیس برای زیر نظر گرفتن اقامتگاه "آسانژ"

بر طبق اعلام پلیس لندن هزینه تحت نظر گرفتن محل اقامت "جولیان آسانژ" مؤسس ویکی‌لیکس، در سفارت اکوادور در لندن در سال 2013 بیش از ۸ میلیون هزینه در پی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری راشاتودی؛ پلیس انگلیس تاکنون 8 میلیون دلار برای تحت نظر نگه داشتن سفارت اکوادور در لندن، مکانی که "جولیان آسانژ" برای مدت بیش از 20 ماه در آن پناه گرفته هزینه کرده است.

حضور وی در سفارت اکوادور روزانه 16 هزار دلار برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه داشته است.

نیروی پلیس لندن در پاسخ به درخواست روزنامه هافینگتون‌پست انگلیس برای "آزادی اطلاعات" پیامدهای مالی حضور آسانژ در سفارت اکوادور را فاش کرد.

مؤسس ویکی‌لیکس در ژوئن 2012 به منظور اجتناب از استرداد به سوئد وارد سفارت شد. وی به اتهام تجاوز جنسی در سوئد تحت تعقیب قرار دارد.

پلیس لندن شبانه‌روزی سفارت اکوادور در این شهر را زیر نظر گرفته است و این امر تاکنون 5.3 میلیون پوند (8.3 میلیون دلار) از ژوئن سال 2012 تا دسامبر 2013 هزینه داشته است.

 پلیس لندن اعلام کرد حدودا 1/5 میلیون دلار به پلیس‌هایی که خارج از ساعات کاری سفارت را تحت نظر قرار داده‌اند، پرداخت کرده است.

اگر آسانژ تا سال 2020 در سفارت بماند - زمانی که محدودیت‌های درخواست استرداد وی به پایان می‌رسد - لندن در حدود 60 میلیون دلار باید هزینه کند.

 به طور کلی آسانژ در سفارت اکوادور زندانی است زیرا پلیس انگلیس مصمم است که در صورت بیرون آمدن وی از ساختمان او را بازداشت کرده و به سوئد تحویل دهد.. علاوه بر این، آسانژ خود اعتقاد دارد که اگر دستگیر شود در سوئد مقامات وی را به آمریکایی‌ها تحویل خواهند داد و ممکن است در آنجا به اتهامات جاسوسی محاکمه شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.