سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اختصاص کمتر از یک درصد از "تولید ناخالص" ملی به مراکز تحقیقاتی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نقش مراکز تحقیقاتی در کشور بسیار مهم است ولی متأسفانه در ایران تنها یک درصد از تولید ناخالص ملی به مراکز تحقیقاتی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حناچی در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با بیان اینکه نقش مراکز تحقیقاتی در کشور بسیار مهم است گفت:‌ بین 4 تا 5 درصد از تولید ناخالص ملی در کشورهای دیگر به مراکز تحقیقاتی اختصاص می‌یابد. این در حالی است که در ایران تنها یک درصد به مراکز تحقیقاتی تولید ناخالص ملی اختصاص می‌یابد.
 
وی در ادامه افزود: دهه 50 برای وزارت راه و شهرسازی بسیار با اهمیت بوده و در همین سال قانون شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده است.
 
حناچی افزود: نقش مراکز تحقیقاتی در کاهش حوادث ناشی از زلزله بسیار مؤثر است و همین امر برابر با عدالت روز است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: در کشور ما به دلیل اهمیت ندادن به امر پژوهش همواره در نوسان است در صورتی که می‌توانیم با توجه به امر تحقیق میزان پیشرفت در این امر را افزایش دهیم.
 
***به زودی پژوهشکده حمل و نقل به وزارت راه و شهرسازی بازگردانده می‌شود

 
در ادامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیامی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ارائه کرد.
 
بر اساس این گزارش متن این پیام عبارت است از: با توجه به تحریم‌ها در 35 سال گذشته وزارت راه و شهرسازی نیازمند تأسیس یک مرکز پژوهشی است. به صورتی که بدون پژوهش امکان توسعه وجود ندارد.
 
آخوندی در ادامه این پیام افزود:‌ در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی نیازمند ابزاری است که مسائل بازار و فعالیت‌های مختلف را تبدیل به موضوع‌های تحقیقاتی کند.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر دانشگاه و صنعت نیازمند یک لولا است که آن لولا همان پژوهش‌‌های مربوط به این حوزه است.
 
آخوندی در ادامه اظهار داشت: یکی از محورهای تقویتی در حوزه شهرسازی مسکن و راه مراکز تحقیقاتی است که در حوزه راه در 4 شکل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی انجام می‌شود.  
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پژوهشکده حمل و نقل متأسفانه با عجله و شتاب در دوره‌های گذشته  انتقال یافت که تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر به وزارت راه و شهرسازی برگردانده شود.
 
وی در ادامه افزود:‌ سعی خواهیم کرد مرکز تحقیقات ساختمان راه و شهرسازی را هر چه سریعتر تقویت کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.