سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات در شهرهای مختلف ترکیه/ تظاهرات ضد دولتی دانشجویان در دانشگاه آنکارا

در پی انتشار فايل صوتی منسوب به نخست وزير ترکيه و فرزندش در اينترنت،‌ هزاران تن ديروز در چند شهر ترکيه عليه دولت اين کشور تظاهرات کردند و در عین حال صدها نفر در دانشگاه آنکارا پایتخت ترکیه تظاهرات ضد دولتی برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه طرف چاپ ترکیه، صدها نفر از دانشجویان دانشگاه آنکارا در ترکیه در اعتراض به حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در مراسم افتتاح یک جاده که از داخل این دانشگاه عبور می کند تظاهرات کردند.حاضران در این تظاهرات در ادامه با پلیس ضد شورش به زد و خورد پرداختند. پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

اردوغان پس از مراسم افتتاح این جاده گفت: فرضا که ما درخت ها را قطع کردیم اما به آنها گفتیم که این موضوع اصلی نیست بلکه ما قصد داریم پس از اجرای این طرح درخت های بیشتری در اینجا بکاریم اما به هرحال آنها موضع خود را تغییر ندادند.

این در حالی بود که در پی انتشار فایل صوتی منسوب به نخست وزیر ترکیه و فرزندش در اینترنت ،‌ هزاران تن دیروز در چند شهر ترکیه علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در شهرهای استانبول ، آنکارا ، ازمیر ، اسکی شهر ، ازمیت ، انتاکیه ،بورسا ، تروابوزان ، ساکاریا و چاناک قلعه با سردادن شعار علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه خواستار استعفای وی شدند.

تظاهرات در بسیاری از شهرها بدون بروز هیچ حادثهای برگزار شد اما نیروهای پلیس در منطقه کادی کوی استانبول ، همچنین در آنکارا ، ازمیر و اسکی شهر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز فلفل و خودروهای آب پاش استفاده کردند. 

نخست وزیر ترکیه این فایل صوتی را ساختگی و حمله ای وقیحانه به خود دانسته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.