سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوینده‌های طبیعی برای خانه تکانی را خودتان درست کنید

بسیاری از مواد شویندهٔ شیمیایی نه تنها برای پوست بلکه برای سیستم تنفسی هم مشکل ایجاد می‌کنند از این رو بجای استفاده از این مواد بهتر است مواد طبیعی را جایگزین آن‌ها کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مواد پاک کننده را می‌توان با ترکیب مواد موجود در خانه تهیه کنید و به استقبال سال جدید بروید و با دستورا‌لعمل‌های زیر خانه‌ای تمیز داشته باشید. 

برای تمیز کردن فرش‌ها4.1  پیمانه روغن گیاهی موجود در صابون را با ۳ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و کف حاصل را به روی فرش بکشید. 

برای براق کردن شیشه‌ها و آینه‌ها یک پیمانه سرکه و ۷ پیمانه آب را مخلوط کرده و لکه‌ها را برطرف کنید. 

برای تمیز کردن دیوارهای خانه مقداری خمیردندان را با پارچهٔ نخی بدون رنگ به دیوار‌ها بمالید و سپس با یک دستمال خیس آن را پاک کنید. 

برای رفع گرفتگی لولهٔ ظرفشویی یک فنجان سرکه‌ی‌ سفید را با نصف فنجان جوش شیرین مخلوط کنید و آن را داخل لولهٔ ظرفشویی بریزید. 

برای پاک کردن لک‌های قهو‌ه‌ای ناشی چای یا قهوه در لیوان یک چهارم لیوان را پر از نمک کرده و بقیه را با آب جوش پر کنید. 

برای رفع بوی نامطبوع فریزر، ابتدا آن را از برق کشیده و مواد آن را خارج کنید و یک دستمال نخی را به آب لیموترش آغشته کرده و مدت ۳ ساعت در داخل فریزر قرار دهید. 

در مورد سطوح لکه دار زاج سفید را با آبلیمو مخلوط کرده و استفاده کنید و همچنین برای سطوح چینی زاج سفید را بجای آبلیمو با آب مخلوط کنید و بر روی سطوح چینی بکشید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.