سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين بندر تخصصي تفريحي مسافري؛

مراحل پایانی ساخت مرحله نخست "بندر "نخل ناخدا

بندرگاه نخل ناخدا نخستين بندر تخصصي تفريحي مسافري است که به شکل نخل ساخته مي شود و اصول زيست محيطي نيز رعايت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اين بندرگاه چند منظوره با هدف سهولت در رفت و آمد شناورها به جزيره هرمز و بندرعباس در مراحل پاياني ساخت است که در کاهش ترافيک دريايي بندر شهيد حقاني نيز تأثير بسزايي خواهد داشت. 

ساکنان جزيره هرمز مي‌توانند به راحتي از اين بندر استفاده کنند. 

سازمان بنادر و دريانوردي براي اجراي مرحله دوم اين پروژه ، طرح گردشگري خواهد داشت و ساختمان مجتمع‌هاي تفريحي گردشگري، تجاري و انواع تفريحات آبي به همراه اسکله‌هاي شناور ويژه پهلوگيري شناورهاي مسافري نيز در اين بندرگاه پيش‌بيني شده است. 

ساخت اين بندرگاه چند منظوره ‌از محل اعتبارات داخلي و با هزينه 180 ميليارد ريال ‌از ارديبهشت 90 در شرقي ترين منطقه ساحلي شهر بندرعباس آغاز شد که با تعديل هزينه ها به 300 ميليارد ريال افرايش يافت و در حال حاضر بيش از چهار هزار متر از کل 4.4 کيلومتر مسير دسترسي و موج‌شکن آن ساخته شده است.  

بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا از طرح هاي منحصربفرد بندري کشور است که با هدف کاهش ترافيک دريايي، دسترسي آسان به جزيره هرمز، ايمن سازي سفرهاي دريايي و رونق گردشگري ساحلي و دريايي در منطقه شرق بندرعباس ساخته مي شود. 

با بهره برداري از اين طرح فاصله 19 کيلومتري بندرعباس به جزيره هرمز به 13 کيلومتر کاهش مي يابد و با رونق تجارت و گردشگري ، توسعه چشمگير جزيره زيبا و تاريخي هرمز را در پي خواهد داشت؛ جزيره اي که به دليل ويژگي گنبد نمکي بودن آن و برخورداري از بيش از 70 طيف رنگي خاک، به جزيره رنگين کماني خليج فارس مشهور شده است.

هر سال به ويژه در فصل زمستان و تعطيلات نوروزي، هزاران نفر از علاقه مندان به گردشگري دريايي و طبيعت بکر خليج فارس را به سوي خود جذب مي کند.  
 
در مرحله اول اين طرح يک جاده دسترسي و موج شکن به طول 4400 متر در داخل دريا و حوضچه اي براي نصب اسکله هاي شناور براي شناورهاي مسافري و قايق هاي تفريحي در کنار امکانات روشنايي، آسفالت و سرويس هاي بهداشتي ساخته مي شود.  

با اتمام فاز نخست اين پروژه و احداث زير ساخت هاي اوليه بندري و دريايي بلافاصله عمليات اجرايي فاز دوم که شامل احداث پايانه مسافري، هتل، رستوران و کافي شاپ، مرکز تفريحات دريايي و ورزش هاي آبي خواهد بود با سرمايه گذاري بخش خصوصي اجرا مي شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، دریا ، بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.