سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده روی، "افسردگی" را درمان می‌کند

به اعتقاد پژوهشگران، پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می‌آید اما دویدن برای سالخوردگان خطرناک است و برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی، مناسب نیست.

 مرتضی شریفی، فیزیوتراپیست، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش‌های سخت و تند، باعث لخته شدن خون در داخل رگ‌های خونی و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه‌های قلب و درد شدید در قلب می‌گردد برعکس، پیاده روی با کمی سرعت، ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می‌شود. 

وی افزود: هنگام راه رفتن، خون به راحتی در قلب جریان پیدا می‌کند در ورزش، ران‌ها و ساق پا، نسبت به سایر اعضای بدن نقش مهم‌تری دارند اگر حرکت این اندام سست و ضعیف باشد قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است. 

شریعتی تصریح کرد: پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می‌افزاید. 

این فیزیوتراپیست، خاطر نشان کرد: هنگام راه رفتن سریع باید طی ۱۰ دقیقه، حدود یک کیلومتر راه رفت، البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف‌تر این مسافت کمتر است، افرادی که چاق هستند و ورزش می‌کنند به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند طوری که در هر دقیقه تقریبا ۷۰ متر راه بروند. 

شریعتی اذعان داشت: بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می‌کنند و حدود ۱۵ دقیقه این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.