سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در دیدار با وزارت خارجه سنگاپور:

ایران استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز در چارچوب NPT را حق خود می‌داند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران حق خود می‌داند که از انرژی هسته‌ای صلح آمیز در چارچوب NPT استفاده کرده و اگر جامعه بین‌المللی این حق را بپذیرد دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت و سوءظن‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" در دیدار با ، "گی شانمو گام" وزیر خارجه سنگاپورکه صبح امروز  در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن امیدواری از تداوم و بهبود روابط میان ایران و سنگاپور اظهار داشت: ظرف دو - سه سال اخیر شاهد تنزل در روابط تجاری میان دو کشور بودیم در حالی که زمینه‌های زیادی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای همکاری فی ما بین وجود دارد.
 
وزیر خارجه سنگاپور با بیان اینکه ایران و سنگاپور از بیست سال گذشته با یکدیگر رابطه داشته‌اند، گفت: هدف از این دیدار اطلاع از وضعیت موجود، تبادل نظر و اطلاع از مواضع مسئولان ایرانی است و امیدواریم که ایران جایگاهی که سزاوار آن است در صحنه جهانی بدست آورد و روابط میان ایران و سنگاپور از شکوفایی بیشتری برخوردار شود.
 
گی شانمو گام  ادامه داد: کنترل روابط تجاری میان ایران و سنگاپور به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در وضع دو سه سال اخیر بوده که امید به رفع این مسدودیت‌ها داریم چرا که سنگاپور در زمره کشور‌های عضو آس آن است و با توجه به منابع و پیشرفت‌های صورت گرفته در ایران زمینه برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران فراهم است.
 
وزیر خارجه سنگاپور بیان داشت: کشور سنگاپور علاقمند است که در زمینه علمی و فرهنگی با ایران مشارکت داشته باشد.  
 
ولایتی در پاسخ به سوال وزیر خارجه سنگاپور گفت: مذاکرات به خوبی در حال پیشرفت است و ایران حق خود می‌داند که از انرژی هسته‌ای صلح آمیز در چارچوب NPT استفاده کرده و اگر جامعه بین‌المللی این حق را بپذیرد دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت و سوءظن‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: انرژی ، احزاب ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.