سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اعضای شورای شهر به گزارش وزیر نفت در صحن شورا؛

حافظی: افزایش ۶۱ درصدی مصرف گازوئیل در جایگاه‌های تهران / تندگویان: فرمول سوخت پاک را اعلام کنید

در ادامه جلسه امروز شورا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش وزیر نفت در خصوص بهسازی سوخت در کشور انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از اسطماع شنیدن گزارش وزیر نفت در خصوص بهسازی سوخت در کشور انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

براساس این گزارش تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به آمار فوتی بر اثر آلودگی هوا اظهار داشت: در بحث سوخت و در ارتباط با نفت برخی از استان‌های جنوبی مان اعلام می‌کنند که ما محروم هستیم ولی به عقیده من هیچ کجا مثل تهران محروم نیست چراکه در تهران شاهد محرومیت از تنفس هستیم و روزانه ۷ و ۸ نفر بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند.

وی افزود: به نظر من ما سوخت پاک نداریم و این موضوع باید شفاف شود و اگر سوخت پاک هم داشته باشیم اینکه خودروی خوب نداریم بد‌تر است و این وظیفه دولت است که آن را پیگیری کند.

تندگویان با اشاره به تولید ۶ هزار تن زباله در تهران بیان داشت: امروز در دنیا صنایع جدیدی وجوددارد که از زباله سوخت‌‌هایی مثل گازوئیل تولید می‌کنند و تهران با آمار تولید روزانه ۶ هزار تن زباله هم یک خطر و هم یک فرصت را داراست که باید از ان استفاده شود.

وی ادامه داد: هزینه سرمایه گذاری پالایشگاه زباله زیاد است و بهره برداری این پالایشگاه به نفع مردم خواهد بود و می‌بایست وزارت نفت در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای انجام دهد.

*جایگاه‌های پمپ‌ بنزین کم فروشی می‌کنند

دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: مصوبات اعلام شده بسیار عالی است اما آنچه مهم است عملیاتی شدن این مصوبات است و نباید توقع داشته باشیم که طی یکی دو سال آینده همه مشکلات برطرف شود اما اینکه جهت گیری به سمتی باشد که مردم از نگرانی بیرون روند بسیار مهم است چراکه آمار و ارقام‌هایی که اعلام می‌شود مردم را بسیار نگران کرده است.

وی افزود: ما در ۳۳۰ روز گذشته از سال جاری ۱۹۰ روز هوای سالم و ۱۳۵ روز هوای ناسالم و تنها ۳ روز هوای پاک را داشتیم که بسیار نگران کننده است.

دنیامالی با اشاره به گلایه مردم در مورد بحث شبکه توزیع اظهار داشت: متاسفانه جایگاه‌های پمپ بنزین در حال حاضر کمک فروشی می‌کنند و در خصوص آلودگی که کمبود پمپ‌های بنزین ایجاد می‌کند بحث ایجاد جایگاه‌های تک تلمبه‌ای پیشنهاد خوبی است.

*بنزین یورو۴ توزیع شده آلوده‌تر بوده است

الهه راستگو دیگر عضو دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: با توجه به اینکه طی یک هفته گذشته توزیع بنزین یورو۴ را داشتیم این بنزین به دلیل نداشتن استانداردهای مورد نیاز آلوده‌تر بوده و سوال اینجاست که مصرف این بنزین چه تاثیری روی شاخص‌های آلودگی هوا داشته است.

وی افزود: وزارت نفت باید این موضوع را پیگیری کند.

*رشد ۶۱ درصدی مصرف گازوئیل در جایگاه‌های سوخت تهران

حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی گزارش بهسازی سوخت اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۷۵ هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا فوت کردند و این موضوعی که در خصوص بنزین پاک گفته می‌شود باید تعریف شود و آیا بنزین پاک ترکیب شده است و فرمول بنزین پاک را باید اعلام کنیم.

وی افزود: میزان مصرف گازوئیل در جایگاه‌های تهران رشد ۶۱ درصدی را داشته و امروز کمبود ۱۹۰ جایگاه سوخت را در تهران داریم و رشد منفی ۲۰ درصدی برای جایگاه‌های سوخت را داشته‌ایم.

وی در ادامه بیان داشت: ۹۱ پالایشگاه کشور می‌بایست ۲۴ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردند که به دلیل عدم وجود مدیریت جامع و علمی صورت نگرفته است.

حافظی در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد زوج و فرد کردن خودرو‌ها برای مردم هزینه ایجاد خواهد کرد که دولت می‌بایست آن را تقبل کند.

طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی سایر کلان شهر‌ها از تهران بیشتر است اظهار داشت: واقعیت این است که بسیاری کلان شهرهای کشور از نظر آلودگی از تهران آلوده‌تر هستند و باید این نگاه به کل کشور تعمیم داده شود چراکه وضعیت کلان شهرها بحرانی تر است.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد امکان تغییر الگوی مصرف انرژی از سوخت به سمت انرژی پاک وجود دارد که می‌بایست در دستور کار دولت و شهرداری قرار گیرد.
 
حقانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: سوال مهمی که وجود دارد این است که خط توسعه ملی بار اصلی آن به دوش وزارت نفت بوده و عمده‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در توسعه پارس جنوبی است که با قطر مشترک است اما در دستیابی به گاز خود تاخیر داشته و 50 میلیون متر مکعب در روزه نبوده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، گزارش ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.