سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی فقط نام اصولگرایی را یدک کشیدند/ لیدری جریان راست سنتی در انتخابات شکست خورد

دبیرکل حزب سبز با اشاره به آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی، گفت: درست است که شعارهای اصولگرایی شعارهای انقلابی است، اما بعضی از کسانی که نام جریان اصولگرایی را یدک می‌کشیدند، به آن عمل نکردند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: در مقطعی اصولگرایان دچار نوعی پارادوکس در شعار و عمل قرار گرفتند، درست است که شعارهای اصولگرایی شعارهای انقلابی است، اما بعضی از کسانی که نام جریان اصولگرایی را یدک می‌کشیدند، به آن عمل نکردند.
 
وی ریزش در آرای اصولگرایان در انتخابات ۲۴ خرداد را دنباله پارادوکس شعار و عمل این جریان سیاسی دانست و افزود: بحث لیدری جریان اصولگرایی نیز دچار شکست شد و در انتخابات نتوانست یک وحدت تشکیلاتی را ایجاد کند. 
 
عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: برخی از تعریف‌ها از جریان اصولگرایی در مقاطعی خاص از اصول‌های مدنظر حضرت امام(ره) و "رهبری معظم" فاصله گرفت که در بیاناتشان نیز مطرح شد، اما فرصتی شد برای جریان اصولگرایی که ساخت‌های درونی خود را نقد و بار دیگر آن را بازسازی کند.

شایان ذکر است؛ اصولگرایان بعد از آنکه دولت نهم و دهم را تشکیل دادند، در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، با تمام توان، اما به صورت دسته‌های جداگانه، شرکت کردند. بدنه‌ اصولگرایان در این انتخابات به سه قسمت تقسیم شد که هر یک خود را گفتمان اصیل اصولگرایی و روایت کارآمد محافظه‌کاری می‌دانستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.