سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر اقتصادی:

باراک اوباما "آمریکا" را به سوی ورشکستگی سوق می‌دهد

یک تحلیلگر اقتصادی می‌گوید سیاست‌های اقتصادی تقریبا یکسان دولت‌های جرج دابلیو بوش و باراک اوباما امریکا را به سوی ورشکستگی و ناتوانی جدی در بازپرداخت بدهی سوق می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تي‌وي، یک تحلیلگر اقتصادی می‌گوید سیاست‌های اقتصادی تقریبا یکسان دولت‌های "جرج دابلیو بوش" و "باراک اوباما" آمریکا را به سوی ورشکستگی و ناتوانی جدی در بازپرداخت بدهی سوق می‌دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی امریکا، و جرج دابلیو بوش، رئیس جمهور پیشین این کشور، با ثبت کسری بودجه‌ی بی‌سابقه، بیشترین سهم را در بدهی فدرال آمریکا ایفا کردند.

مارکو پيتروپولي اقتصاددان "مؤسسه‌ی مديريت ثروت آر.ام"  گفت: آن‌ها به خوبی آمریکا را در مسیری قرار داده‌اند که در نهایت آن  را  به ورشکستگی و ناتوانی جدی در بازپرداخت بدهی سوق خواهد داد.

وی افزود: در سال‌های گذشته در امریکا مذاکرات زیادی درباره‌ی چگونگی  مهار کسری بودجه برگزار شده اما در حقیقت کارچندانی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش کاخ سفید، اوباما تصمیم گرفته است تا هزینه‌های تامین اجتماعی و دیگر برنامه‌های رفاهی را در بودجه‌ی آتی کاهش دهد. این درحالی است که وی سال گذشته میلادی در معاهده‌ای با جمهوریخواهان به منظور کاهش کسری بودجه‌ی آتی و بدهی ملی کشور با کاهش هزینه‌ها وا فزایش مالیات موافقت کرد.

اقتصاد امریکا که در سال ۲۰۰۸ میلادی وارد رکود شد برای خروج از این وضعیت تقلا می‌کند.

بنابر نتایج موسسه‌ نظرسنجی "گالوپ" که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد آمریکایی‌ها به طورفزاینده‌ای درباره‌ی آینده‌ی اقتصادی کشورخود بدبین هستند. بنابر این نظرسنجی، اعتماد شهروندان امریکایی به وضعیت اقتصادی کشورشان به پایین‌ترین سطح خود از ماه دسامبر رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.